Citat:
Ursprungligen postat av leker
Fi fan vilken graj,jag kan av egen erfarenhet sga till dig att det hnder nstan alla Kosova-albaner som ker ner till kosova genom serbien ,dr dom stoppar en s ofta dom ser en fr bter o massa annat skit poliserna dr nere frsrjer sig ret utt enbart p pengarna dom knnar i sommaren p dessa stt,och nr man ska in/ut frn landet s sger dom till chaffren vi ska ppna alla vskor om inte vi fr en viss summa hnt tskildiga gnger d alla i bussen fr lgga pengar typ 10euro var...e det inte de ena s e det de andra...min kompis bror ficck beta 500kr fr att han hade tunnade rutor,annars fick han inte kra in i serbien...dessutom har domsna bodar vid vgarna katastrffallt mnga typ 25 - 30 stycken frn serbien till kosova dr man fr betala 10 euro uppt fr att passera..jag sjlv tror inte serberna fr betala nt dr.
polisen stoppar inte dig svida du inte gjort ngon lagvertdelse (detta gller endast utlndskregistrerade bilar). jag borde veta eftersom jag kr flera hundra mil i serbien varje r (1000 mil detta ret).
de flesta tar emot mutor men har du gjort rtt fr dig s ge inte honom ett re s mste han slppa dig eller ta dig till stationen vilket han garanterat inte kommer gra.
de dr bodarna haha.. det finns 2 stllen mellan ungern och beograd man betalar p, sedan beroende p om man ska mot nis s plockar man en biljett i beograd och betalar i nis. efter nis s finns det en till men de flesta kosovoalbaner brukar vl svnga av vid avfarten till prokuplje?
dvs det finns ENDAST 5 st "bodar" varav man betalar p ENDAST 4 st. detta fr mig att tvivla p mycket av resten du sger.
lnk med exakta priser:
http://www.amsj.co.yu/eng/prices.htm#pu
inhemska bilister betalar ungefr hlften av vad utlndska bilister betalar.
det du sger om bussarna r tyvrr sant men det gller ven serber.. du behver inte betala ett skit om du inte vill men jag tror inte att dina medresenrer hade uppskattat det.
det r ocks intressant att kosovoalbaner trots allt kr genom serbien.