2005-08-13, 17:48
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch
Har ej exakta siffror men kan skaffa och terkomma. Faktum r att majoriteten tervnt och fler r p vg. Och ingen rr eller trakasserar dom heller. Vi snackar flyktingar frn Bosnien(kroater och muslimer) som blivit bortjagade av serber, som bor i Kroatien just nu i dessa "kroatiska serbers" hus. Vart ska dessa ta vgen? De fr nmligen inte tervnda, och fr den delen r de eh vlkomna i "republika srpska"?
jag vntar p dessa siffror d jag tvivlar p att majoriteten tervnt. ingen rr och trakasserar serberna... och det ska man tro p speciellt nr en kompis blev phoppad bara fr att han pratade ekavski (serbiska) nr han semestrade i kroatien. jag har varit i kroatien tv gnger sedan kriget varav den ena gngen ville grnsvakten att min kompis skulle betala 100 d-mark i bter fr hans mobil ringde (serbisk ringsignal) annars skulle han skicka tillbaka hela bussen till slovenien.

alla r vlkomna tillbaka till bosnien vare sig det r federationen eller republika srpska. mnniskorna tycker visserligen inte om varandra men vlkomna tillbaka r de.
Citera
2005-08-13, 17:59
Bannlyst
Tja

Torch

Du verkar vara vldigt kunnig,och jag frstr den andra personner som skriver imot dig,han kan inget annat gra.
Han tror skert ocks att Kosova kommer tillhra serbien igen .
Jag tror det kommer ske fler krig i balkan och i synnerhet ett lite strre krig dr flera lnder kommer kriga mot serbien.
Citera
2005-08-13, 18:01
Bannlyst
Tja

Citat:
Ursprungligen postat av qrac
jag vntar p dessa siffror d jag tvivlar p att majoriteten tervnt. ingen rr och trakasserar serberna... och det ska man tro p speciellt nr en kompis blev phoppad bara fr att han pratade ekavski (serbiska) nr han semestrade i kroatien. jag har varit i kroatien tv gnger sedan kriget varav den ena gngen ville grnsvakten att min kompis skulle betala 100 d-mark i bter fr hans mobil ringde (serbisk ringsignal) annars skulle han skicka tillbaka hela bussen till slovenien.

alla r vlkomna tillbaka till bosnien vare sig det r federationen eller republika srpska. mnniskorna tycker visserligen inte om varandra men vlkomna tillbaka r de.

Fi fan vilken graj,jag kan av egen erfarenhet sga till dig att det hnder nstan alla Kosova-albaner som ker ner till kosova genom serbien ,dr dom stoppar en s ofta dom ser en fr bter o massa annat skit poliserna dr nere frsrjer sig ret utt enbart p pengarna dom knnar i sommaren p dessa stt,och nr man ska in/ut frn landet s sger dom till chaffren vi ska ppna alla vskor om inte vi fr en viss summa hnt tskildiga gnger d alla i bussen fr lgga pengar typ 10euro var...e det inte de ena s e det de andra...min kompis bror ficck beta 500kr fr att han hade tunnade rutor,annars fick han inte kra in i serbien...dessutom har domsna bodar vid vgarna katastrffallt mnga typ 25 - 30 stycken frn serbien till kosova dr man fr betala 10 euro uppt fr att passera..jag sjlv tror inte serberna fr betala nt dr.
Citera
2005-08-13, 20:33
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leker
Fi fan vilken graj,jag kan av egen erfarenhet sga till dig att det hnder nstan alla Kosova-albaner som ker ner till kosova genom serbien ,dr dom stoppar en s ofta dom ser en fr bter o massa annat skit poliserna dr nere frsrjer sig ret utt enbart p pengarna dom knnar i sommaren p dessa stt,och nr man ska in/ut frn landet s sger dom till chaffren vi ska ppna alla vskor om inte vi fr en viss summa hnt tskildiga gnger d alla i bussen fr lgga pengar typ 10euro var...e det inte de ena s e det de andra...min kompis bror ficck beta 500kr fr att han hade tunnade rutor,annars fick han inte kra in i serbien...dessutom har domsna bodar vid vgarna katastrffallt mnga typ 25 - 30 stycken frn serbien till kosova dr man fr betala 10 euro uppt fr att passera..jag sjlv tror inte serberna fr betala nt dr.
polisen stoppar inte dig svida du inte gjort ngon lagvertdelse (detta gller endast utlndskregistrerade bilar). jag borde veta eftersom jag kr flera hundra mil i serbien varje r (1000 mil detta ret).

de flesta tar emot mutor men har du gjort rtt fr dig s ge inte honom ett re s mste han slppa dig eller ta dig till stationen vilket han garanterat inte kommer gra.

de dr bodarna haha.. det finns 2 stllen mellan ungern och beograd man betalar p, sedan beroende p om man ska mot nis s plockar man en biljett i beograd och betalar i nis. efter nis s finns det en till men de flesta kosovoalbaner brukar vl svnga av vid avfarten till prokuplje? dvs det finns ENDAST 5 st "bodar" varav man betalar p ENDAST 4 st. detta fr mig att tvivla p mycket av resten du sger.
lnk med exakta priser: http://www.amsj.co.yu/eng/prices.htm#pu

inhemska bilister betalar ungefr hlften av vad utlndska bilister betalar.

det du sger om bussarna r tyvrr sant men det gller ven serber.. du behver inte betala ett skit om du inte vill men jag tror inte att dina medresenrer hade uppskattat det.

det r ocks intressant att kosovoalbaner trots allt kr genom serbien.
Citera
2005-08-14, 21:36
Bannlyst
tja

Det r en skurkstat "maffiastat" och att sga nt annat r ren lng.
Citera
2005-08-15, 09:58
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leker
Det r en skurkstat "maffiastat" och att sga nt annat r ren lng.
du pratar om kosovo va?
Citera
2005-08-15, 23:34
Medlem
Mr_benis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrac
du pratar om kosovo va?

hmm s du menar att serbien d r fri frn maffian en ngel stat dr alla syslar med lagliga saker eller??

en sak till va vill du komma med att en del albaner ker genom serbien so what dom har mrkt s lnge dom har utlndska pass s har ej serber vgat gra ntteller ej viljat fr dom tjnnar cash p albaner som ker frbi.. plus att det e kortare vg om man tar serbienvgen.till kosova.. jag vet en del serber som reser till albanien fr att ha en underbar semester.

jag har mrkt det nnda du gr e o smutskastar albaner bosnier kroater osv,,, kan du ej va lite rttvis rtt ska va rtt vi alla e mnniskor alla folkslag har sina brister man ska st fr det ingen e perfekt... jag e alban jag vet att det finns en del albaner som e kriminella va ska jag gra t det ska vi anndra albaner som skter oss f skiten av dig o anndra????? som om alla serber e bra lagliga osv?? enligt dig r alla serber nglar...
Citera
2005-08-16, 00:40
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_beni
hmm s du menar att serbien d r fri frn maffian en ngel stat dr alla syslar med lagliga saker eller??

en sak till va vill du komma med att en del albaner ker genom serbien so what dom har mrkt s lnge dom har utlndska pass s har ej serber vgat gra ntteller ej viljat fr dom tjnnar cash p albaner som ker frbi.. plus att det e kortare vg om man tar serbienvgen.till kosova.. jag vet en del serber som reser till albanien fr att ha en underbar semester.

jag har mrkt det nnda du gr e o smutskastar albaner bosnier kroater osv,,, kan du ej va lite rttvis rtt ska va rtt vi alla e mnniskor alla folkslag har sina brister man ska st fr det ingen e perfekt... jag e alban jag vet att det finns en del albaner som e kriminella va ska jag gra t det ska vi anndra albaner som skter oss f skiten av dig o anndra????? som om alla serber e bra lagliga osv?? enligt dig r alla serber nglar...
nej, det menar jag inte. jag var bara ironisk.
serbien r lngt ifrn frskonad frn en organiserad maffia men kan inte jmfras med den frihet kriminella element har i kosovo. nr det gller organiserad maffia s r faktiskt montenegro den vrre parten av serbien och montenegro.

det hade varit kortare fr mig och mnga andra serber att ka genom kosovo ibland men det gr man inte... varfr? jo, fr att man riskerar att bli ihjlslagen vilket kosovoalbaner tydligen (med rtta) inte oroar sig fr i serbien.

serber r inte nglar men jag frsker iaf att anvnda fakta och verklighetsbaserade argument och inte saker ssom att det finns 25-30 "bodar" p motorvgen dr man mste betala nr det i verkligheten bara finns 5 lngs den vgstrckan varav man endast betalar p 4, att slovenien skulle vara att u-land jmfrt med kroatien, att tito var en serbisk nationalist etc etc
Citera
2005-08-16, 01:33
Medlem
Mr_benis avatar
serber kan ka genom kosova polisen kommer ej gra dom illa men man kan ej garantera va natioanlist albaner kommer gra sen kan ej mnga serber albanska drfr skulle dom ej klara sig bra p omrde dr det finns albaner. ..dom flesta albaner kan serbiska s dom klara sig utmrk p serbiska vgar tex i serbien fr jag tror knappast dom skulle klara sig himla bra om dom skulle komma dr o sncka albanska o rka trffa ngon serbisk nationalsit det skulle ej se bra ut eller va sger du??. det har hnt incidenter att serbiska nationalister har gtt ut oskjutit p bilar vid nra grnsen till kosova,, en hndelse hnde nu i somras nr jag va dr nere ngra bilar hade beskutis av 2 mn fast serbiska polisen tog fast dom. s skyll ej bara p albaner det finns p bde parterna brister som sakt.
Citera
2005-08-16, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Serben
Ingen aning. Serbiskt fngelse vill man inte sitta i om man inte r helt sjuk i huvudet!.

Just han valde att sitta i serbisk fngelse pgrundav att han inte levde skert i det svenska han satt i. Hade han suttit ett litet tag till s hade inte han levt i dag. Han flydde i stllet och behll livhanken.
Citera
2005-08-16, 01:43
Medlem
Mr_benis avatar
[quote=qrac]
det hade varit kortare fr mig och mnga andra serber att ka genom kosovo ibland men det gr man inte... varfr? jo, fr att man riskerar att bli ihjlslagen vilket kosovoalbaner tydligen (med rtta) inte oroar sig fr i serbien.

jag sjlv o mnga albaner vgar ej ka frbi omrden som ebebodda av serber i kosova.,,,, det e skilnad med serber frn kosova o serber frn serbien..de t elogisk man har haft kontakt mer samandrabbnigar med se4rber frn kosova n tex civila serber frn serbien..som man aldrig har mtt eller mter dagligen.i kosova innan kriget s har man haft lite konflikter hit o dit... s d finns det mer hat p bde sidorna.
Citera
2005-09-28, 19:03
Medlem
Allt snack om alla hundra tusen + bosnier som har blivit "mrdade" under kriget r allt fr upptrissad siffra.
Alla som flytt ifrn bosnien d dom gick inte precis och anmlde sig att de flyttar ur landet? NEJ., dem stack bara
och det r hgst sannolikt att ven dem har rknats in som "mrdade" fr ja har aldrig sett eller hrt om att massgravar med
sammanlagt 100 000 + har hittats.
Nr alla flyktingar spred sig runt om i Europa fick dom inte precis vnta med allt uppehllstillstnd och snt utan det var krig i deras hemland och om de tervnde
s skulle de bli ddade och sjlvklart s fr dom stanna. Sedan har de ftt svenska pass och blivit svenska medborgare.
D har inte precis svenska staten kontaktat bosnien och sagt ja han o hon har kommit hit till sverige s nu kan ni stryka dom bland de frsvinnande.

Och MheAd allt ditt snack om att "jag tnker inte svara p dina kommentarer och liknande"
Varfr inte ?
Tl du inte kritik?

Och alla vriga som lgger in massa "fula" ord i sina kommentarer , det gr ju er mer trovrdigare!
Man mste kunna formulera sig utan sdant.

Angende NATO och FN s r det helt enkelt uruselt vad kanske inte bara jag har sett utan flera , att de ker runt med deras jeepar i serbien och
ker p motorvgarna och vrsta av allt inte vill betala vid avfarterna samtidigt som alla andra mnniskor gr det.
Dom tror visst att de har privilegier fr att de r just NATO och FN.

Det r s mycket som media inte tar upp i de hr fallen.
Nr NATO bombade Serbien s har flera bomber "missat" mltavlorna ,det var amerikanernas urskt nr skolor blivit bombade och fotbollsplaner trffats av bomber som inte detonerat.
Med den tekniken som finns nu trffar man det man vill trffa helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in