Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
Jag antar att du menar SAS och inte SCSI.
Som jag skrev, livslängden kan diskuteras... Beror helt på, beroende på användning. Precis som med vilken jävla hårddisk som helst.
Jag har en mekanisk disk som är 16 år gammal som funkar bra fortfarande idag, men man har inte så stor nytta utav den storlek den besitter.
Jag menar SCSI som är huvud "interface" men SAS eller Serial attached SCSI är en vidareutveckling på SCSI.
Dvs. Det är fortfarande huvudsakligen SCSI.
Men visst...skall du lägga en offert på tusen diskar så marknadsförs de som SAS diskar.
Jo gamla diskar tackar jag! Köpte en skräpdisk från WD till systemdisken i servern. I mars köpte jag den. I somras rasade den!
Vilket jävla skräp diskar är idag. Inte nog med det, så får man inte en ny disk! Den skall repareras
ÄR DISKEN SÖNDER SÅ ÄR DEN SÖNDER!...när jag väl fick samtalet och återvände tillbaka till kjell&company ville de ge mig en 500GB disk utav samma serie men till samma pris eftersom min disk var stendöd och gick inte att reparera.
Bensinpengar och dylikt har kostat mer än fyra nya diskar. Nä tack kjell och moderna skitdiskar över huvudtaget.
Mina seagate diskar är 8 resp. 20 år gamla och går som klockor och håller med dig totalt på den punkten att utrymmet är inte mycket att hurra för där.