Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-08, 23:31
  #61
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powddder
Den där venen som går vid kulan på insidan av foten/hälen, är det en ven? Inte en artär? Stor är den i alla fall. Det är frustrerande när man måste krångla med varje fix. Aldrig haft det så smidigt som då jag hade en venkateter efter att ha stuckit från sjukhuset, garanterade svar varje gång, aldrig utanför o.s.v. En sådan hade varit smidigt att ha, vet att de finns att köpa. Kan man ju ha och byta plats på då och då, skulle skona armar och fötter m.m. väldigt bra.
Du kan träffa en artär du märker det i så fall.
Men asså feta venen som går vid fotknölen funkar fint för mig.
Men våra kroppar är olika.
😏
Citera
2017-08-08, 23:33
  #62
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powddder
Den där venen som går vid kulan på insidan av foten/hälen, är det en ven? Inte en artär? Stor är den i alla fall. Det är frustrerande när man måste krångla med varje fix. Aldrig haft det så smidigt som då jag hade en venkateter efter att ha stuckit från sjukhuset, garanterade svar varje gång, aldrig utanför o.s.v. En sådan hade varit smidigt att ha, vet att de finns att köpa. Kan man ju ha och byta plats på då och då, skulle skona armar och fötter m.m. väldigt bra.
Förresten har du slut på vener så du måste köra där eller är det för att dölja märkena.
Rekommenderar dej att köra i arm veken
Citera
2017-11-11, 06:28
  #63
Medlem
hypodermics avatar
FRÅGA
Har nu pajjat alla synliga vener på armar o ben. Är inte hardcore nog för halsen igen (gjort det dock). Vilket ställe är enklast nu då? Och vad är grejen med mellan tårna - funkar det eller?

Frågan gäller heroin.
Citera
2017-11-11, 09:38
  #64
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypodermic
FRÅGA
Har nu pajjat alla synliga vener på armar o ben. Är inte hardcore nog för halsen igen (gjort det dock). Vilket ställe är enklast nu då? Och vad är grejen med mellan tårna - funkar det eller?

Frågan gäller heroin.

Har själv aldrig satt mellan tårna heller, men en gammal polare sa förr att han brukade skjuta där.. Men i ljumsken eller axeln har jag skjutit i när det har krisat. Tillochmed i ballen har jag skjutit fentanyl en gång, dock använde jag en insulinspruta då för jag ville ju inte ta några större risker och pajja den tappre soldaten, trots att venen som går längs den är rätt rejäl!
Citera
2017-11-15, 01:36
  #65
Medlem
hypodermics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Har själv aldrig satt mellan tårna heller, men en gammal polare sa förr att han brukade skjuta där.. Men i ljumsken eller axeln har jag skjutit i när det har krisat. Tillochmed i ballen har jag skjutit fentanyl en gång, dock använde jag en insulinspruta då för jag ville ju inte ta några större risker och pajja den tappre soldaten, trots att venen som går längs den är rätt rejäl!

Det blev i halsen.. shit vilken ångest när jag väl sköt.
Citera
2017-11-16, 16:17
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypodermic
Det blev i halsen.. shit vilken ångest när jag väl sköt.

Vad skulle krävas för att lägga ner verktygen?
Citera
2017-11-16, 16:28
  #67
Medlem
uh-huhs avatar
En komplett guide för IV
Citera
2017-11-24, 21:15
  #68
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powddder
Den där venen som går vid kulan på insidan av foten/hälen, är det en ven? Inte en artär? Stor är den i alla fall. Det är frustrerande när man måste krångla med varje fix. Aldrig haft det så smidigt som då jag hade en venkateter efter att ha stuckit från sjukhuset, garanterade svar varje gång, aldrig utanför o.s.v. En sådan hade varit smidigt att ha, vet att de finns att köpa. Kan man ju ha och byta plats på då och då, skulle skona armar och fötter m.m. väldigt bra.
Helst ska du använda e4an i armen sen e18 detta är arm vecken som liksom syns bäst ?Men ang fot venen vid kulan som är åt tåna eller åt det hållet kör i den men byt så ofta som möjligt
Citera
2017-11-24, 21:17
  #69
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypodermic
FRÅGA
Har nu pajjat alla synliga vener på armar o ben. Är inte hardcore nog för halsen igen (gjort det dock). Vilket ställe är enklast nu då? Och vad är grejen med mellan tårna - funkar det eller?

Frågan gäller heroin.
Snälla du skaffa insulin verktyg ge fan i halsen kan sluta illa va rädd om del
Citera
2019-01-01, 21:21
  #70
Medlem
Skäggbiffs avatar
Efter 3-4 år IV Heroin, Kokain, Meth.. allt så hade jag ingenting kvar (2013) Men sen hittade jag ljumsken! Tyvärr har jag missat vid ljumsken en gång vilket slutade med akutinläggning på infektion... operationer 30 stygn och observation 3v.
Citera
2019-01-01, 21:32
  #71
Medlem
Rikspsykoss avatar
Vilka storlek på nålar använder du ?
Citera
2019-01-01, 21:33
  #72
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Efter 3-4 år IV Heroin, Kokain, Meth.. allt så hade jag ingenting kvar (2013) Men sen hittade jag ljumsken! Tyvärr har jag missat vid ljumsken en gång vilket slutade med akutinläggning på infektion... operationer 30 stygn och observation 3v.

Kuken då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback