2011-09-09, 07:19
Medlem
i.b.ms avatar
Jag har i en annan tråd diskuterat möjligheten att ladda ner de privata meddelandena man får på flashback.
https://www.flashback.org/t668332

Jag har insett att den funktionen är ett säkerhetsproblem så därför kommer jag istället till följande förslag.
När jag får en notifiering att någon har svarat på en tråd jag prenumererar på så inkluderas meddelandet i det email som skickas ut, det vore bra om man kunde ställa in så att forumet gjorde samma sak med det meddelande som går ut när man får ett nytt privat meddelande.

Då skulle jag automatiskt ha en "logg" i min hemma mailbox över alla mina PM på forumet och då behövs ingen automatisk nerladdning av PM-boxen på forumet.

Det borde vara ganska enkelt att implementera eftersom funktionen redan finns vid prenumerationer på trådar.
Citera
2011-09-09, 07:26
Medlem
epost72s avatar
Nu är det så att funktionen redan finns, så det är väldigt enkelt att lösa.

https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions

Meddelanden & ämnesbevakning
Privata meddelanden
"Forumet kan skicka ett meddelande till din e-postadress för att informera dig när någon har skickat ett privat meddelande till dig."
Citera
2011-09-09, 07:30
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nu är det så att funktionen redan finns, så det är väldigt enkelt att lösa.

https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions

Meddelanden & ämnesbevakning
Privata meddelanden
"Forumet kan skicka ett meddelande till din e-postadress för att informera dig när någon har skickat ett privat meddelande till dig."

Ja men jag vill ha meddelandet inkluderat i emailet på samma sätt som man får vid prenumerationer, nu får jag bara ett meddelande om att det finns att läsa på forumet.
Citera
2011-09-09, 08:06
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Ja men jag vill ha meddelandet inkluderat i emailet på samma sätt som man får vid prenumerationer, nu får jag bara ett meddelande om att det finns att läsa på forumet.
Ja nu har jag inte PM-notifiering på prenumerationer iofs men är inte det endast en info om att nya inlägg har gjorts i denna tråd/detta forum?

Man får väl inte inläggen till PM-boxen?
Citera
2011-09-09, 08:12
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ja nu har jag inte PM-notifiering på prenumerationer iofs men är inte det endast en info om att nya inlägg har gjorts i denna tråd/detta forum?

Man får väl inte inläggen till PM-boxen?

Vid prenumeration på trådar så får man inlägget inkopierat i mailet, vid notifiering av nya PM inte.
Citera
2011-09-09, 12:10
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Vid prenumeration på trådar så får man inlägget inkopierat i mailet, vid notifiering av nya PM inte.

OKI, men det kommer att uppstå ett problem som gör att det aldrig kommer att gälla PM.
Det är folk som begår regelbrott, och ber om PM för att göra upp affärer.
Dessa får då tillgång till PM som skickats fram till de blev avstängda och de ser även vem som skickat PM:en och kan då förvisso genom ytterligare regelbrott skapa nytt konto och därefter kontakta användarna för att fortsätta konversationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in