2015-04-20, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kroxx
Är inte vanlig Treo lika bra eller?
Treo innehåller Koffein och Acetylsalicylsyra. Treo Comp innehåller Kodein, koffein och acetylsalicylsyra.
Citera
2017-02-27, 11:56
Medlem
JerryCottons avatar
Måste bumpa. Treo Comp verkar klassas som en mycket farlig och tung drog av läkarna i dagsläget!

Har morfin i olika varianter, flytande och tabletter, Dolcontin, morfin meda. Har även Norspanplåster och Fentanylplåster samt Abstral (fentanyltabletter). Gillar inte dessa preparat.

Verkar vara omöjligt att få Treo Comp utskrivet, Citodon skrivs dock gärna ut. Varför är det så?
Gillar inte Citodon blir bara dåsig och svettig. Är det enkom magsårsrisken de tänker på?

Har mycket "tyngre" saker utskrivet än Treo Comp. Skulle mer än gärna byta allt mot endast Treo Comp då det funkar bäst men det är tvärstopp hos alla läkare!

Lika jävla svårt med Stesolid.

Har ni samma erfarenheter?
Citera
2017-02-27, 14:37
Medlem
Kreafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Måste bumpa. Treo Comp verkar klassas som en mycket farlig och tung drog av läkarna i dagsläget!

Har morfin i olika varianter, flytande och tabletter, Dolcontin, morfin meda. Har även Norspanplåster och Fentanylplåster samt Abstral (fentanyltabletter). Gillar inte dessa preparat.

Verkar vara omöjligt att få Treo Comp utskrivet, Citodon skrivs dock gärna ut. Varför är det så?
Gillar inte Citodon blir bara dåsig och svettig. Är det enkom magsårsrisken de tänker på?

Har mycket "tyngre" saker utskrivet än Treo Comp. Skulle mer än gärna byta allt mot endast Treo Comp då det funkar bäst men det är tvärstopp hos alla läkare!

Jag känner precis tvärtom, där jag bor så är det otroligt populärt av läkarna att skriva ut just treokomp. Efter Alvedon och Diclofuck är väll det nog det största. För några år sedan var det tramadol, dock verkar läkarna inse faran med det rävgiftet.

Dock stesolid, det kan dom nog skriva ut till någon som är 65+ och då max 2mg per dag...
Citera
2017-02-27, 14:52
Medlem
Kan du åka till danmark?
I så fall säljer dom Kodimagnyl receptfritt. Går du runt på några apotek kan du
få ihop en bra hög.
Citera
2017-02-28, 07:39
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreaft
Jag känner precis tvärtom, där jag bor så är det otroligt populärt av läkarna att skriva ut just treokomp. Efter Alvedon och Diclofuck är väll det nog det största. För några år sedan var det tramadol, dock verkar läkarna inse faran med det rävgiftet.

Dock stesolid, det kan dom nog skriva ut till någon som är 65+ och då max 2mg per dag...

Verkar vara lite lokalt. Alvedon och Diklofenak verkar alla skriva ut frikostigt, diklo rör jag inte ens med tång. Som du säger för något år sedan skrevs det ut tramadol ganska frikostigt, gillar verkligen inte det.
Citera
2017-02-28, 07:40
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burkmeister99
Kan du åka till danmark?
I så fall säljer dom Kodimagnyl receptfritt. Går du runt på några apotek kan du
få ihop en bra hög.

Som en Treo Comp light? Är väl mindre kodein i det?
Citera
2017-02-28, 08:33
Medlem
16.20s avatar
Citat:

Menar du på fullt allvar att du har dessa preparat utskrivna och att läkaren inte vill skriva ut treo comp?!

Sjukaste jag har hört. Treo comp är ju verkligen iiingenting jämfört med det du redan har, fentanyl är det starkaste & svåraste man kan få utskrivet. Har läkaren någon förklaring varför? Vore bäst för dig att byta till treo comp om du inte behöver det andra, riktigt tunga och farliga grejer. Antar att du har det för GROVA smärtor men har svårt att tro att treo comp skulle hjälpa jämfört med det andra. Tar du inte det för smärtor så borde du verkligen sluta av många anledningar, särskilt om du nu inte gillar det

Aja, må väl och
Citera
2017-02-28, 17:05
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16.20
Menar du på fullt allvar att du har dessa preparat utskrivna och att läkaren inte vill skriva ut treo comp?!

Sjukaste jag har hört. Treo comp är ju verkligen iiingenting jämfört med det du redan har, fentanyl är det starkaste & svåraste man kan få utskrivet. Har läkaren någon förklaring varför? Vore bäst för dig att byta till treo comp om du inte behöver det andra, riktigt tunga och farliga grejer. Antar att du har det för GROVA smärtor men har svårt att tro att treo comp skulle hjälpa jämfört med det andra. Tar du inte det för smärtor så borde du verkligen sluta av många anledningar, särskilt om du nu inte gillar det

Aja, må väl och

Ja, har dessa utskrivet. Abstral är mot genombrottssmärtor och hjälper. Men till grundsmärtan finner jag att Treo Comp hjälper bäst. Har en bekant som även han får morfin utskrivet men inte Treo Comp, samma VC. Enda svaret jag får är att Treo Comp inte är "bra" för en.

Konstigt är det iaf.
Citera
2017-02-28, 17:32
Medlem
Stackars er, treo c och cito får man utskrivet lätt.
Citera
2017-02-28, 23:25
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drjosefelak
Stackars er, treo c och cito får man utskrivet lätt.

Citodon skriver de mer än gärna ut men inte Treo Comp!
Citera
2017-03-01, 18:39
Medlem
16.20s avatar
Citat:
Ja, har dessa utskrivet. Abstral är mot genombrottssmärtor och hjälper. Men till grundsmärtan finner jag att Treo Comp hjälper bäst. Har en bekant som även han får morfin utskrivet men inte Treo Comp, samma VC. Enda svaret jag får är att Treo Comp inte är "bra" för en.

Konstigt är det iaf.

Väldigt konstigt resonemang då de andra medicinerna är mycket värre. Kodein omvandlas ju till morfin i kroppen (tycker också därför det är märkligt att det fungerar bättre för dig men är ingen expert i ämnet) och de andra ämnena som treo comp innehåller (acetylsalicylsyra & koffein) är ju inte heller olagliga. Påpeka detta för din doktor och fråga vad som är så farligt med dessa 3 ämnen när du redan får värre preparat?
Citera
2017-03-02, 09:34
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenHenki
Hej! Tråkigt att höra att även du har en mongodoktor.
Förslag: köp vanlig Treo och ta lite innan din vanliga dos andra meds. Får du ju de effekter du eftersträvar.

Med vänlig hälsning,
GH

Hhmm... Har inte kommit på tanken. Köra en vanlig Treo och dra i lite flytande morfin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in