Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-08, 23:52
  #1
Medlem
Alltså jag är en gröngöling på 35år, jag bor i en liten stad och har inte en aning hur man går tillväga för att finna säljare utav mediciner. Jag kan tillägga att jag inte använder droger och är skötsam. Jag har tidigare haft treo comp mot min värk, och det fungerade jättebra, bättre än oxycontin, tills jag fick en ny läkare som vägrar skriva ut det eftersom det är en missbrukar medicin enl honom. Är så trött på att behöva tigga till mig smärtlindring, man känner sig som man inte är värd ett skit. Så vad gör man för att finna säljare typ?
Citera
2011-09-09, 00:19
  #2
Medlem
Om du har riktiga problem så ta och gå till en annan läkare. Om du inte får det för de problem du har så ta och hitta på ett annat problem. En kompis till mig som fick migrän fick treocomp direkt efter första besöket, iofs så använde hon det inte då hon bara spydde av det. Icke narkotikaklassade mediciner funkade bättre i hennes fall.
Citera
2011-09-09, 00:35
  #3
Avstängd
Mr.Maggots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RinkRat
Alltså jag är en gröngöling på 35år, jag bor i en liten stad och har inte en aning hur man går tillväga för att finna säljare utav mediciner. Jag kan tillägga att jag inte använder droger och är skötsam. Jag har tidigare haft treo comp mot min värk, och det fungerade jättebra, bättre än oxycontin, tills jag fick en ny läkare som vägrar skriva ut det eftersom det är en missbrukar medicin enl honom. Är så trött på att behöva tigga till mig smärtlindring, man känner sig som man inte är värd ett skit. Så vad gör man för att finna säljare typ?
Kanske dum fråga men har Citadon samma verkan
Citera
2011-09-09, 00:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillerAnt
Om du har riktiga problem så ta och gå till en annan läkare. Om du inte får det för de problem du har så ta och hitta på ett annat problem. En kompis till mig som fick migrän fick treocomp direkt efter första besöket, iofs så använde hon det inte då hon bara spydde av det. Icke narkotikaklassade mediciner funkade bättre i hennes fall.

Har varit hos tre olika läkare å de säger detsamma att de inte vill skriva ut det. Det lustiga är att jag
får oxycontin utskrivet utan problem å de lindrar inte värken på samma sätt som treo comp. Jag föredrar Treo comp framför oxycontin
Citera
2011-09-09, 00:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maggot
Kanske dum fråga men har Citadon samma verkan
Föredrar treo comp framför citadon
Citera
2011-09-09, 06:44
  #6
Medlem
Treo Comp är nice Gå till en privatläkare.
Citera
2011-09-09, 10:40
  #7
Avstängd
Mr.Maggots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RinkRat
Föredrar treo comp framför citadon
Jag förstår det,men en okunnigs fråga är Citadon ungefär samma sak?
Citera
2011-09-09, 11:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maggot
Jag förstår det,men en okunnigs fråga är Citadon ungefär samma sak?

Nej, Citodon innehåller paracetamol, Treo Comp innehåller Acetylsalicylsyra
__________________
Senast redigerad av RinkRat 2011-09-09 kl. 11:13.
Citera
2011-09-09, 11:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissEmo
Treo Comp är nice Gå till en privatläkare.
Har varit hos privatläkare i en närliggande stad men fått kalla handen även där, dom hänvisar
mig till min vårdcentral. Fattar inte att det ska vara så jäkla svårt.
Citera
2011-09-09, 13:49
  #10
Medlem
Det lustiga är att oxycontin är listat som starkt beroendeframkallande. Det är konstigt att läkarna skriver ut det istället för Treo comp som inte alls har samma klassficiering som oxyn. Enl fass.
Citera
2011-09-09, 13:55
  #11
Medlem
abccbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RinkRat
Det lustiga är att oxycontin är listat som starkt beroendeframkallande. Det är konstigt att läkarna skriver ut det istället för Treo comp som inte alls har samma klassficiering som oxyn. Enl fass.

Det låter VÄLDIGT konstigt att dom hellre ger dig oxykodon än kodein!
Citera
2011-09-09, 17:01
  #12
Medlem
Ja, det är väldigt konstigt att du inte får comp. Det är, enligt min uppfattning, lätt att få utskrivet. Men om du skiter i VC och listar dig hos en privatläkare, så kan dom ju inte hänvisa dig till VC...eller hur?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback