• 1
  • 2
2025-06-30, 16:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Efter att ha lrt mig ngra trix i min omjliga start och insg att man nog kunde klara det utan savescummande (vilket blev lite trkigt, tog bort en del av charmen) s startade jag om. Denna gng med regeln att jag enbart fick ladda om nr jag dog (eller vid buggande, vilket kan hnda).
https://steamcommunity.com/sharedfil...?id=1365194526

S jag tog det lite lugnare i starten fr att trna upp min snubbe lite bttre. Krlade runt p buken i smyglge runt kanniballgret s att mitt smygande levlades upp rejlt, gick hyfsat snabbt ocks eftersom lgret var fullt av kannibaler (fler mnniskor runt en, snabbare levlande). Och eftersom kannibalerna inte kan ta en robot s tnkte jag att jag skulle testa hur lngt dom ignorerade mig. Stal ngra av deras grejer. Dom brydde sig inte alls. S jag brjade helt enkelt stjla allt jag kunde se dr i lgret, och la tillbaka det p sina platser s att jag kunde stjla dom igen. Levlade upp min stldkunskap ordentligt dr. Vldigt ostigt. Och eftersom jag stannade kvar i kanniballgret rtt lnge nr jag hll p med detta trnandet s upptckte jag att kannibalerna lite d och d kom in med offer som dom tnkte kka upp. Enkelt att stjla deras utrustning nr dom var inlsta i sina burar, s fick tag i en hel del bra grejer den vgen. Vapen (inte fr att jag kunde anvnda dom utan armar), rustning, ett par ryggsckar.
Och eftersom jag dessutom fyllde upp min inventory (inklusive ryggsckar) med tunga grejer s trnade jag upp bde styrka och atletisism en del.
Det lnade sig helt klart att stanna kvar dr i trningslgret. Tror inte det var s det var tnkt att ett kanniballger skulle fungera.

Nr jag sen lmnade lgret s var prio ett att f tag i ett par armar och ben. Finns ett par alternativ dr. Worlds End, Mongrel, eller nn av hiver-byarna. Bestmde mig fr att bege mig till en hiver-by fr att dom andra r vlbevakade, och ven fast hiver-lemmarna r tmligen usla s r dom i alla fall nnting. Fr som det r i starten, utan armar s kan man inte hela sig om man blir anfallen s det kommer leda till dden direkt. Ja, tog ett par dagars krlande s kom jag fram till en hiver-by (fick ladda om ett par gnger d omkringdrivande grupper av folk ddade mig enbart fr att dom inte tlde synen av mig..). Lyckades stjla en uppsttning armar och ben, och ngra reparations-kit. Jag lyckades inte gra det utan att dom upptckte mig s dom kldde upp mig rejlt, men jag fick faktiskt behlla det jag stulit. Snllt nd. S nu hade jag s att jag kunde verleva i alla fall. Jag var usel p i princip allt eftersom bde ben och armar var i Temu-kvalit, men jag kunde i alla fall hela mig sjlv nu nr ngon spade upp mig.

Fortsttning kanske fljer.
Citera
2025-07-04, 15:33
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Med mina Temu-ben och armar s hade jag s att jag kunde verleva i alla fall, men nsta prio var att f tag i bttre lemmar, dom hr var verkligen usla, kunde knappt svinga mitt svrd och jag var lngsam och nr jag frskte smyga s gick det inte fr att mina ben bde gnisslade och smllde i saker.. Men jag kunde i alla fall hela mig sjlv nr ngon klubbade ner mig s den 100-procentiga risken fr dden var i alla fall borta.
Tog mig till Mongrel, som lg rtt nra, dr visste jag att det gick att f tag i kvalitetsgrejer, tog mig till slut fram till Mongrel efter att flera gnger blivit nedklubbad av grupper av Fogmen, hr har vi terigen en frdel av att spela robot, hade jag varit en mnniska s skulle Fogmen ha tit upp mig.. Vntade utanfr murarna tills nattmrkret kom, tog av mig armar och ben s att jag blev bra p att smyga igen och krlade in genom stadsporten, smg mig fram till robotbutiken och lyckades ta mig in utan att ngon sg mig. Men nr jag vl stal mina fina kvalitetslemmar s upptckte dom mig, vakter tillkallades och dom spade mig medvetsls och lste in mig i en bur. Nr jag vaknade till upptckte jag att dom dessutom hade tagit tillbaka grejerna som jag hade snott, dom var lite smartare hr n vad hiver-folket var.. Ja, bara att ge det ett nytt frsk. Lyckades ppna lset efter mnga frsk, men det var fortfarande dag s jag passade p att lsa in mig igen i buren och bryta mig ur igen. Gjorde det ett par gnger fr att trna lockpicking. Ja. Lite ostigt igen, men det fr man ta. Ja, nr natten kom s smg jag terigen ner till robotaffren och stal lite armar och ben av hg kvalit, dom upptckte mig denna gngen ocks och brjade puckla p mig. S fr att dom inte skulle ta tillbaka det som jag stulit s tog jag till ett knep som jag lrt mig tidigare, jag la dom i min ryggsck och stoppade ryggscken i min vanliga inventory, hur det nu funkar, stoppar man en fullpackad ryggsck i fickan? Men det var in i buren igen, trna lockpicking under dagen och sen nr natten kom flydde jag. Nu kan jag brja spela p riktigt.
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2025-07-04 kl. 15:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in