Startade upp min "omöjliga" start för ett par dagar sen. Man startar som en gubbe helt utan armar och ben mitt i ett kannibal-läger ute i ödemarken, alla fraktioner utom typ 3 hatar en över allt annat, (och det inbegriper dom normalt fredliga djuren, getter, oxar och garru, som nu anfaller så fort dom ser en..) och man startar med en miljard pengar i skuld så man kan aldrig nånsin köpa något.
Detta betyder att det bara finns en enda liten by i hela spelet där man kan befinna sig utan att bli konstant anfallen.
Startade som ett skelett (vad dom kallar robotar i spelet) för det är enda möjligheten att inte bli uppäten direkt när spelet startar.

Blev såklart en hel del savescummande i början, för man måste lyckas kräla in i en fientlig stad där vakterna vill döda en och stjäla det man behöver och blir man upptäckt så dör man eftersom man inte har några möjligheter att hela sig.
Upptäckte ett problem som jag inte tänkte på i starten, eftersom jag inte har pengar så kan jag inte köpa något hus i en stad vilket innebär att enda sättet att få en bas är att bygga en själv. Och eftersom alla i hela spelet är i krig med en så kommer dom att anfalla basen med ojämna mellanrum. Inte ett lugnt liv..
Och så tänkte jag att jag ville ha några kompisar i spelet, enklare att överleva om man inte är ensam, så jag tänkte på slavtricket. Om man fritar slavar/fångar så kan dom ibland erbjuda sig att gå med en, även om dom egentligen hatar en, så jag hittade ett läger med veka kannibaler som verkade vara i ett vältrafikerat område, började slåss och frita så många fångar jag kunde. Efter ett jävla tag så lyckades jag skrapa ihop 3 kompisar. Så nu har jag en liten grupp på 4 pers. Profit!
Noterade också att några fraktioner hade fått lite bättre relationer med mig, man kan få det om man helar någon som är skadad, och jag helade ju en jävla massa av dom där kannibalfångarna. Och såg när jag kollade i listan att skeletten hade en hyfsad förbättring, hade gått från -100 till -95, men jag hade knappt sprungit på några skelett... Kom då på att jag hade slagits mot ett skelett och sen helat honom, den killen måste ha varit viktig (högre status -> mer förbättring), så jag stack tillbaka till honom, slog ner honom, helade honom, slog ner igen och så vidare. Tog inte jättelång tid innan jag hade fått ner skeletten till -22. Lite ostigt, men det får man ta.

Och gränsen för att det ska vara direkt fientligt/krig är -30, så jag har skapat fred med en ny fraktion. Det betyder en stad och några utspridda butiker där jag kan befinna mig utan att bli dödad. Så nästa steg nu är att sticka ner till skelettstaden för att tjata ihjäl ett deprimerat skelett, Sadneil, tills han går med i mitt gäng.