• 1
  • 2
2002-12-07, 19:45
Medlem
kaleid!
Som Lövensupporter tackar jag för det.

2002-12-07, 20:34
Medlem
kaleids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris
Citat:
Utan att ha några sympatier för Djurgården vore det lite synd om det inte fanns några Stockholmslag i Elitserien ur mediahänseende.
ehhhh, nej!

Hockeykultur behövs inte, bara jävlaranamma, Frölunda sopar ju skiten ur resten av Sverige!!
Läs mitt inlägg igen! Det avslutas med ur mediahänseende, vilket syftar till att det vore synd om ishockeyn fick mindre publicitet ifall det sista Stockholmslaget ramlade ur Elitserien. Som du kanske vet finns nästan all rikstäckande media i vår kära huvudstad, och idrott som inte är het där tenderar att få mindre utrymme i tidningar och TV. Ingen sund människa vill väl har Djurgården kvar av sportsliga skäl? :P

Vad beträffar Frölunda har de lyckats ta fram några riktigt bra juniorer, och har som storstadslag fördel av stora publikintäkter. I längden tror jag dock att hockeykultur är en viktig del av ett lags framgång, något jag ser exempel på varje gång Leksand besöker Malmö och jag åker ut till stadion. Publiken är pinsamt okunnig och fattar inte vad som sker på isen - inte undra på att det inte är något drag på läktarna och att spelarna är loja!

Frölunda ligger bra till för att ta SM-guld, men har som sagt inte mycket till tradition att falla tillbaka på när det väl gäller...
2002-12-07, 20:35
Medlem
kaleids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky
kaleid!
Som Lövensupporter tackar jag för det.

No sweat! Ni vet vad hockey går ut på där uppe.
2002-12-11, 14:10
Medlem
Fula Gubbens avatar
Visst gör Leksand en oväntat stark säsong; jag hade nöjt mig med kvalplats men nu får man nog höja ribban. Starkt av Sveriges finaste hockeyklubb -- daladans omgång efter omgång på sistone.

Som gammal Leksing så hatar jag givetvis Brynäs, men det vore trist om de skulle åka ut. Håller med om att MIF och LHC gott kan ramla ur; riktig hockeykultur tar årtionden att bygga upp, och ska helst ske norr om Mälaren... Upp med Löven & Skellefteå istället.

8O Danne Söderström - Mats Åhlberg - Dan Labraaten 8O
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in