Citat:
Ursprungligen postat av Kris
Citat:
Utan att ha några sympatier för Djurgården vore det lite synd om det inte fanns några Stockholmslag i Elitserien ur mediahänseende.
ehhhh, nej!
Hockeykultur behövs inte, bara jävlaranamma, Frölunda sopar ju skiten ur resten av Sverige!!

Läs mitt inlägg igen! Det avslutas med
ur mediahänseende, vilket syftar till att det vore synd om ishockeyn fick mindre publicitet ifall det sista Stockholmslaget ramlade ur Elitserien. Som du kanske vet finns nästan all rikstäckande media i vår kära huvudstad, och idrott som inte är het där tenderar att få mindre utrymme i tidningar och TV. Ingen sund människa vill väl har Djurgården kvar av sportsliga skäl? :P
Vad beträffar Frölunda har de lyckats ta fram några riktigt bra juniorer, och har som storstadslag fördel av stora publikintäkter. I längden tror jag dock att hockeykultur är en viktig del av ett lags framgång, något jag ser exempel på varje gång Leksand besöker Malmö och jag åker ut till stadion. Publiken är pinsamt okunnig och fattar inte vad som sker på isen - inte undra på att det inte är något drag på läktarna och att spelarna är loja!
Frölunda ligger bra till för att ta SM-guld, men har som sagt inte mycket till tradition att falla tillbaka på när det väl gäller...