2012-02-26, 21:55
Medlem
Jag söker spelare till online schack på spelaschack.se
Citera
2012-02-29, 11:02
Medlem
soulreapers avatar
Det här är inte tråden där man söker polare till online-spel som inte är baserade på bräd/rollspel. Således är det helt ok att fråga efter folk som vill spela exempelvis shack/twilight struggle online men det är inte ok att fråga efter folk som vill spela minecraft/wow.
//MOD
Citera
2012-02-29, 13:45
Medlem
Mutant- undergångens arvtagare.

Söker spelgrupp i umeåtrakten som har plats för en till spelare.

Är sådär halvvan vid reglerna, men jag lär mig nog snabbt.

hör av er på axelloven@hotmail.com
Senast redigerad av shoulda 2012-02-29 kl. 13:48.
Citera
2012-03-14, 00:06
Medlem
Tror chansen jag få svar här är ganska minimal men värt ett försök

Säker en grupp som spelar Deatwatch, antingen i närheten av Örebro eller över skype.
Spelat rätt ofta förr men min grupp slets isär av diverse anledningar.

Jag är inte 100% med regler men har inget problem med att spelat eller rollspela.
Får väll se om någon/något nappar !
Citera
2012-03-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malkow
Tror chansen jag få svar här är ganska minimal men värt ett försök

Säker en grupp som spelar Deatwatch, antingen i närheten av Örebro eller över skype.
Spelat rätt ofta förr men min grupp slets isär av diverse anledningar.

Jag är inte 100% med regler men har inget problem med att spelat eller rollspela.
Får väll se om någon/något nappar !

Hur nära är i närheten av Örebro? Vår spelförening ligger i Hallstahammar.

Vi har ingen aktiv kampanj just för tillfället men jag vet att det var någon som funderade på att dra igång en för inte jättelänge sen. Detta kanske är sporren som behövs.

Du får enklast tag på oss genom att söka på Shadowplayers på www.Hallstahammar.nu
Citera
2012-03-31, 23:18
Medlem
Swedos avatar
Någon som spelar Axis & Allies runt karlstad?
Citera
2012-04-16, 13:51
Medlem
Blackwells avatar
Söker folk att spela med i Umeå eller i närheten (själv bor jag i Obbola).
Intresserad av rollspel och brädspel av alla slag.
Citera
2012-05-11, 11:00
Medlem
retardusmaximuss avatar
Jag letar efter en DnD grupp för version 3.5 eller 4.0 i Stockholmstrakterna. Jag kan spelet väl.
Citera
2012-06-08, 23:50
Medlem
Benyameans avatar
Söker spelare i Nordöstra skåne. Rollspel/brädspel spelar ingen roll vad egentligen. Har inte lirat aktivt på flera år men alltid känt av saknaden. Lirade mycket world of darkness, främst Vampire, men har även spelat mkt andra rollspel. Har spelat Warhammer FB, Axis and Allies, Magic the Gathering, om det fanns under senare halvan 90-talet eller början på 00-talet så har jag antagligen hört talas om det.

Skicka PM vid intresse!
Citera
2012-06-10, 01:22
Medlem
intespringas avatar
För er andra som har tappat folk som fortfarande uppskattar sällskapsspel så känner jag bara att jag måste slå ett slag för: http://tabletopforge.com/
Man kan lira genom videokonferens, tycker det funkar ganska bra! Projektet är dock fortfarande beta

Och jo jag vet att det finns andra ställen man kan köra sällskapsspel online, men det är ju ändå det sociala man är ute efter.
Citera
2012-08-15, 21:00
Medlem
Blackwells avatar
Svavelvinter i Umeå!
Sökes: 2-3 personer med vana av rollspel, även som spelledare!

Jag sitter och läser min nyinköpta Svavelvinter och känner inspirationen flöda genom mig redan efter ett par sidor! Nu är jag sugen på att testa detta spel ungefär så som det är ämnat att spelas, dvs en karaktärsdriven kampanj.
3 spelare med varsin karaktär, karaktärerna hamnar växelvis i fokus och vi turas om att agera berättare i varandras karaktärers historier. Genom historian i allmänhet och genom skuggspel och profetior (se sida 21 ;-) ) i synnerhet kommer våra historier att vävas samman.

Vad kampanjen ska handla om, var och när vi spelar, etc kan vi diskutera över skype eller på annat sätt. Jag ser gärna att du som vill delta är 20+, men inget är bestämt! Skicka ett pm och skriv en rad om dig själv eller så.

EDIT: Bli inte avskräckt om du inte har boken, det är nämligen lätt ordnat!
Senast redigerad av Blackwell 2012-08-15 kl. 21:04. Anledning: glömde
Citera
2012-08-18, 18:20
Bannlyst
Hej!
Jag är 12 och har alltid varit super intresserad och duktig med både roll-och sällskapsspel. Har hittills spelat bara med vuxna men jag skulle vilja så gärna spela med jämnåriga!
Någon mellan 12 och 15 som vill spela?
Bor i Lund!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in