2011-09-08, 18:29
Medlem
mindtricks1s avatar
Hej, Jag och en vän tänkte beställa snus på internet för att spara en slant.

Men när vi lagt till de saker vi vill ha så läggs moms + tobak-skatt på? (man tjänar ca 40 kr på att beställa på internet då)

Måste man verkligen betala denna moms ? den ligger på ca 200 kr för oss

Vi hade tänkt å beställa från antingen snuscentralen, eller snus2.

Hur är det det fungerar egentligen ? är det verkligen såhär dåligt att beställa över internet eller slipper vi momens ?

tacksam för svar.
Citera
2011-09-08, 19:30
Medlem
Jag handlar alltid mitt snus från tilbudet.nu. Sjukt billigt, inga dolda avgifter, och i allmänhet smidigt.

Jag har iofs inte tittat på någon annan sida, så jag vet faktiskt inte ifall sidorna ni tänkte beställa ifrån är bättre/sämre.

(Bör tilläggas att jag bara köper portionssnus också)
Citera
2011-09-08, 19:35
Medlem
Justlinks avatar
http://www.northerner.com/
är bra om du vill köpa mycket, man får bonus desto mer du handlar och relativt billigt har jag för mig. Men om ni enbart ska handla för 200:- varför inte bara gå till en tobakshandel där de säkert kan sälja snuset lika billigt? Om du / ni inte är minderåriga det vill säga?
Citera
2011-09-08, 21:21
Medlem
mindtricks1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justlink
http://www.northerner.com/
är bra om du vill köpa mycket, man får bonus desto mer du handlar och relativt billigt har jag för mig. Men om ni enbart ska handla för 200:- varför inte bara gå till en tobakshandel där de säkert kan sälja snuset lika billigt? Om du / ni inte är minderåriga det vill säga?

vi handlar för över 600-800 kr det är momsen på 200 kr som läggs på när vi går till kassan.

Ja, varför vi inte tänkte köpa direkt från affären den här gången är för att det "är" sjukt mycket billigare att köpa genom internet, båda är 18 år så det är inte några problem att köpa direkt från affärn, dock skulle de va trevligt att spara några slantar genom att beställa stockar från nätet.
Citera
2011-09-08, 22:50
Medlem
Ko.i.kukens avatar
är det inte lag på att skatt m.m. ska ingå i priset?
Citera
2011-09-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindtricks1
vi handlar för över 600-800 kr det är momsen på 200 kr som läggs på när vi går till kassan.

Ja, varför vi inte tänkte köpa direkt från affären den här gången är för att det "är" sjukt mycket billigare att köpa genom internet, båda är 18 år så det är inte några problem att köpa direkt från affärn, dock skulle de va trevligt att spara några slantar genom att beställa stockar från nätet.

Jag gick från ca 810 per månad till ca 350 per månad efter att jag böt från butik (kronan) till sidan jag redan tipsat om. En så kallad "no brainer" för min del. (Gäller fortfarande portion)
Citera
2011-09-11, 23:47
Medlem
mindtricks1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Jag gick från ca 810 per månad till ca 350 per månad efter att jag böt från butik (kronan) till sidan jag redan tipsat om. En så kallad "no brainer" för min del. (Gäller fortfarande portion)

Jasså, antar du pratar om eget snus då som du gjort själv ?
Citera
2011-09-13, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindtricks1
Jasså, antar du pratar om eget snus då som du gjort själv ?

Jag får hem en eller två påsar beroende på hur mycket jag beställer.
I påsarna finns det massor av portionssnus som man antingen kan snusa direkt (smakar anus) eller blötlägga i ett par dagar. Finns till och med smaktillsatser som man kan köpa, men jag lyckades aldrig direkt få nån bra smak, så det är inget jag rekommenderar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in