2011-09-08, 18:16
Medlem
Nu vet jag inte om det är rätt ställe men.. Ändra gärna om det är fel mod.

Nåväl till saken.

Jag har haft en firma där jag säljer kläder och tryck till kläder (Uttjatat jag vet). Bestämde mig för att ta det ett steg längre genom att öppna en e-butik. Medan jag sökte mig omkring hände det saker i mitt privatliv som tog trollolololollade bort mina väl införtjänta slantar.. Jag tänkte att jag sätter firman på "paus" tills dess att det ordnat upp sig igen. Gick in på bolagsverkets hemsida för att göra detta. När jag samtidigt sitter som en blondin i telefon och ska utföra detta samtidigt så avslutar jag ju givetvis firman istället för att pausa den. Shit.

Dagarna gick och veckor lika så. Ingen bekräftelse fick jag. Vet med mig att bekanta fått hem bekräftelse av bolagsverket efter att man avslutat sin firma. på allabolag.se stod det ingenting om att firman var inaktiv heller.

Till slut hittade jag e-butik.se som ägs av E-Butik i Norden AB. Kollade igenom deras villkor och priser. Bestämde mig för att beställa, det värsta som kunde hända var ju att dem skulle neka mig då endast företag och firmor får ha en sådan butik via dem. Det gick. Jag fick mig en hemsida.... TILL MIN FÖRSKRÄCKELSE så var priserna exklusive moms (detta ändrade dem när jag påpekade det). deras "tre månaders uppsägningstid" gällde nu på ett helt år, dvs 12 månader. Hm, där hände detta? tänkte jag. Märkligt att avtalet ser annorlunda ut nu?

Nåväl, påpekade detta efter mycket daltande med deras ologiska fakturor och ointresserade kundservice. Herp derp jag är fast.. Faen tänkte jag. Vad gör jag nu? Jo, jag får hem en massa inkassobrev, med hänvisning från e-butik. Jag får heller inte säga upp "avtalet" (som förövrigt inte ens har ett kontrakt" då ångerrätt inte gäller företag.

Kan jag hänvisa till att mitt företag är uppsagt innan? Eftersom att jag skickat in en firmauppsägelse, underskriven med e-leg och allt. Då gäller ju inte deras villkor, eftersom att jag egentligen inte ens får ha e-butik via dem?

Passar på att säga till alla er som funderat på e-butik.se. De är riktiga svin, behandlar en som skit och lyssnar inte alls på vad du har att säga. Noll respekt.

Hur gör jag? Nu står jag här med deras fakturor 11 månader framöver + inkasso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in