• 1
  • 2
2011-09-08, 14:40
Medlem
Hej!

Jag kommer att få 8.500 riksdaler att spendera nu när lönen kommer den 23:e utöver allt annat skit som pengarna går iväg till. (räkningar, mat osv.)

Nu till frågan.

Vi har sagt lite saker vi ska köpa till vårat hem.

- Lampor
- Mattor
- Bänk i hallen för att sätta sig på när man tar på sig skor
- Vitrinskåp i vardagsrummet
- Soffkuddar
- Gardiner

Är ganska så fantasilös, vi har inte allt för mycket i vårat hem ännu jag och min sambo och tapeterna är tråkiga vita så vill piffa upp stället lite med bra möbler & färger.

Min budget är alltså 8.500 - vad kan jag få för detta?

Platt-TV kommer att komma i samband med nästa månadslön.
Citera
2011-09-08, 14:52
Medlem
Vad sägs om att spara pengarna?
Citera
2011-09-08, 14:53
Medlem
Jag bad inte om att lägga undan dem, utan att spendera dem.

LÄS.
Citera
2011-09-08, 14:53
Medlem
Kolla runt på bortskänkes eller på någon loppmarknad där dom säljer möbler, om du vill ha det nytt blir det nog svårt med du kan ju alltid åka till Ikea och kolla.
Citera
2011-09-08, 15:08
Medlem
jacobzons avatar
De där sakerna ska inte vara några problem att köpa nya på IKEA för 8500:-
Det dyraste torde väl vara vitrinskåpet som kan kosta runt 2-3500:-
Vet att IKEA Liatorp är ett vitrinskåp i den övre prisklassen för 3300. Dessutom riktigt fint enligt mig.
Citera
2011-09-08, 15:10
Medlem
Conceptions avatar
men snälla Golgo88. Antingen trollar du eller också går inte din hiss hela vägen upp.

I ena tråden har du 800kr kvar att leva på resten av månaden och ber folk om att ge dig pengar. Nu helt plötsligt har du 8500kr som du INTE väljer att spara trots att du totalt saknar sparkapital.

Vad är det för fel på dig?
Citera
2011-09-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
men snälla Golgo88. Antingen trollar du eller också går inte din hiss hela vägen upp.

I ena tråden har du 800kr kvar att leva på resten av månaden och ber folk om att ge dig pengar. Nu helt plötsligt har du 8500kr som du INTE väljer att spara trots att du totalt saknar sparkapital.

Vad är det för fel på dig?

Var vänlig läs innan du häver ut dig en massa skit, tack.

800 kr för denna månaden ja, och det var för jag har varit sjukskriven sedan tidigare. Sluta whina som en bäbis.

Om jag väljer att inte ha något startkapital är det upp till mig, och jag bad om konkreta förslag här inte att du skall komma in här och dumförklara en.

GTFO.
Citera
2011-09-08, 16:06
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golgol88
Var vänlig läs innan du häver ut dig en massa skit, tack.

800 kr för denna månaden ja, och det var för jag har varit sjukskriven sedan tidigare. Sluta whina som en bäbis.

Om jag väljer att inte ha något startkapital är det upp till mig, och jag bad om konkreta förslag här inte att du skall komma in här och dumförklara en.

GTFO.

Vad är det som säger att du inte blir sjukskriven igen nästa månad och står ännu en gång med 800kr att klara er för en månad.

Förstår du inte att jag försöker hjälpa dig?
Citera
2011-09-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vad är det som säger att du inte blir sjukskriven igen nästa månad och står ännu en gång med 800kr att klara er för en månad.

Förstår du inte att jag försöker hjälpa dig?

Går inte att hjälpa dem, de ser inte så långt. Är väl bara att gå till Soc när det kör ihop sig?
Citera
2011-09-08, 16:33
Medlem
Dom där sakerna klarar du dig utan. Som sagt: spara pengarna.
Citera
2011-09-08, 19:32
Medlem
toby79s avatar
Vaffan!?! Är det du igen?
Du skulle ju bygga upp en buffert!! Har du alzheimers eller?
Buffert i ekonomin är hundratals gånger mycket viktigare än nån sketen möbel eller golvmatta. Så fixa bufferten först och nästa lön köper du grejer, helst då utan att fråga på ett forum.
Jag får väldigt underliga vibbar av personer som frågar okända människor om man borde köpa en golvmatta eller soffkuddar.
Uppenbarligen kan du inte hantera pengar och borde ta och skaffa en god man som kan portionera ut pengar till dig efter dennes omdöme.

Räckte inte hjälpen du fick av oss i den andra tråden? Varför frågar du om saker om svaren ändå inte har någon betydelse för dom. Du kan göra vad du vill med pengarna. Bygg pappersbåtar och lek med dom i parkdammen tills de sjunker, men kom inte och gnäll sen när du inte har råd med ett kilo potatis. Använd skallen nu.
Citera
2011-09-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golgol88
Hej!

Jag kommer att få 8.500 riksdaler att spendera nu när lönen kommer den 23:e utöver allt annat skit som pengarna går iväg till. (räkningar, mat osv.)

Nu till frågan.

Vi har sagt lite saker vi ska köpa till vårat hem.

- Lampor
- Mattor
- Bänk i hallen för att sätta sig på när man tar på sig skor
- Vitrinskåp i vardagsrummet
- Soffkuddar
- Gardiner

Är ganska så fantasilös, vi har inte allt för mycket i vårat hem ännu jag och min sambo och tapeterna är tråkiga vita så vill piffa upp stället lite med bra möbler & färger.

Min budget är alltså 8.500 - vad kan jag få för detta?

Platt-TV kommer att komma i samband med nästa månadslön.
Helt otroligt att du vill ha hjälp med att komma på saker att spendera dina pengar på, när du har levt på existensminimum månaden före. Har du inte lärt dig någonting? Nästa månad var det platt-tv tydligen. Hur vore det att leva ett par månader utan dessa saker och spara ihop en lite summa att ha i nödfall?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in