• 1
  • 2
2011-09-08, 13:21
Medlem
Psychadelic1s avatar
Tjena jag har fått 3 tabletter Melatonin, har provat att söka runt i forumet efter någon tråd som matchar det jag hade planerat, men hittade icke någon!

Den rekommenderade doseringen är 1 tablett för en vuxen person då läste jag ett par trådar ang "klardrömmar" från folk som har provat denna medicin och blev lite nyfiken.

Vad skulle hända om man tog 2-3 tabletter, ännu skönare drömmar? Aldrig provat innan så jag har inte en aning om vad jag kan förvänta mig

Någon lite halvkunnig själ där ute?

Mvh!
Citera
2011-09-08, 13:37
Jag åt 10 tabletter á 3 mg, hände inte ett skrutt...
Citera
2011-09-08, 14:22
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag åt 10 tabletter á 3 mg, hände inte ett skrutt...

Fan vad trist, tråkigt att höra :/ Inga roliga drömmar eller något? :/
Citera
2011-09-08, 18:45
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
Fan vad trist, tråkigt att höra :/ Inga roliga drömmar eller något? :/
Nä, jag tyckte inte ens jag sov bättre. Tog de i två veckor då jag gick en kurs i Malmö o var tvungen att gå upp kl. 04:00 var morgon. Har normalt Theralen som sömnmedel, men eftersom jag skulle upp så tidigt, så undvek jag det (hangover-effekten). Men jag märkte inga drömförändringar. Men det är kanske individuellt.
Citera
2011-09-08, 18:57
Medlem
V-rocks avatar
3 tabletter leder ingenstans...

I och för sig gör inte 300 piller det helle (men detta är peronligt). Grejen med melationin är att man ska ta tabletterna under en längre tid och på så vis bygga upp sitt egna reservkapital av substansen. Har för mig att det tar 2 veckor av behandling innan effekten man vill ha uppnås. Hjälpte ingeting för mig, och inte för mina vänner heller, men det gör underverk för vissa.
Citera
2011-09-09, 05:54
Medlem
Psychadelic1s avatar
Körde en fet godnattisch med riktigt bra hasch så jag somnade tidigt, vaknar nu med feber osv så jag tog en sådan tablett för att hjälpa mig på traven att somna om, i samband med en ipren.

Fred
Citera
2011-09-09, 16:59
Medlem
Sleazers avatar
En sak som är viktigt med melatonin är att vara ute mycket om dagarna, solljus ska man ha.
Citera
2011-09-09, 17:29
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Melatonin hjälper mig en aning att somna lättare, thats it.
Citera
2011-09-09, 22:11
Bannlyst
Ni är då bra skruvade.
Åtkommer med varför.
Citera
2011-09-09, 23:35
Medlem
BilboBus avatar
Jag somnar bättre, drömmer helt sjuka drömmar och vaknar för tidigt . Tar det bara om jag är väldigt stressad och vet att jag kommer ändå "tjäna" sömn genom att ta dem.
Citera
2011-09-09, 23:43
Medlem
Jag tror det är väldigt individuellt hur bra melatonin funkar för olika personer. Sedan är ju också de melatonintabletter som finns på Svenska apotek depot tabletter. Utomlands kan man köpa sådana som slår till direkt. Själv somnar jag väldigt bra på 3mg melatonin, synd bara att man inte kan äta dom jämt och att dom inte finns att köpa i Sverige.
Biverkningslistan är heller inte att leka med om man börjar äta dom ofta, till och med fler biverkningar är benzos. Iofs så kan man inte bli beroende av melatonin...
Citera
2011-09-10, 02:47
Medlem
mediahoras avatar
Melatonin är inte knark men det kan hjälpa dig att sova.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in