Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-12-01, 19:00
  #1
Medlem
MeZcalitos avatar
Ngn som vet om det är ngt värde i sådana??
Hittade ett mindre arkiv av gamla fibban, lektyr, osv. osv. osv på vinden. De äldsta är från 40 talet, men de flesta är från början av 70 talet, massor från 80, och en hel del från 90 talet.
Finns det ngn som vet var man kan kränga sådant??
Citera
2004-12-01, 22:00
  #2
Medlem
MeZcalitos avatar
Vill bara poängtera att jag inte är ute efter att försöka få sålt ngt alls med detta. En gammal gubbe i huset där jag bor har dött, och vi har hittar ett 40-tal ICA kassar med gamla porrisar. Undrar bara om det ens finns en marknad för detta ngnstans´, eller om man bara ska kasta skiten.
Ville bara klargöra det..
Citera
2004-12-01, 22:42
  #3
Medlem
Släng ut det på tradera. Har sett en hel del sånt där. Ett par tior per blaska skulle du väl kunna få?
Citera
2004-12-02, 03:20
  #4
Medlem
Borde de inte vara... förbrukade, eller hur man ska säga?
Citera
2004-12-02, 19:42
  #5
Medlem
cutlers avatar
Annars så skulle du kunna scanna in bilderna i datorn och lägga ut dem här. Du skulle bli gud, då det ofta är folk som söker bilder ur gamla porrisar.
Citera
2004-12-02, 20:26
  #6
Medlem
derangeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutler
Annars så skulle du kunna scanna in bilderna i datorn och lägga ut dem här. Du skulle bli gud, då det ofta är folk som söker bilder ur gamla porrisar.
Jajamen!!
Ut med dem här bara. Har du ingen scanner kan vi nog starta en insamling till en åt dig
Citera
2004-12-02, 20:45
  #7
Medlem
Klickens avatar
Är mycket tveksam till att det ligger något värde i dom. Möjligtvis kan du få några kronor för dom riktigt gammla och kanske om du har något jubeleums nummer. Annars kan jag tänka mig att dom går för 1-3:- st. Kan givetvis ha fel nu men jag skulle aldrig köpa en porrtidning, vare sig nya eller gamla. Nöjer mig med internet som både har större utbud och är gratis.
Citera
2004-12-02, 20:50
  #8
Medlem
Wiseguys avatar
Har sett tex gamla Playboy från 60-talet ute för 2-300kr/st på Tradera.

Samlare av gamla porrisar borde det finnas.
Du kanske sitter på en smärre guldgruva??
Citera
2004-12-02, 21:49
  #9
Medlem
Nobbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Har sett tex gamla Playboy från 60-talet ute för 2-300kr/st på Tradera.

Samlare av gamla porrisar borde det finnas.
Du kanske sitter på en smärre guldgruva??

men playboy är ju mer en "samlartidning"
dom har ju bra....eeeh..artiklar!
Citera
2004-12-04, 10:24
  #10
Medlem
MeZcalitos avatar
Svinbra... Ska göra en raid där uppe en dag och samla på mig allt möjligt crap..

Hade gärna scannat in allting.. men då hade jag fått sitta ett par år..
Citera
2004-12-05, 03:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeZcalito
Vill bara poängtera att jag inte är ute efter att försöka få sålt ngt alls med detta.Undrar bara om det ens finns en marknad för detta
OK, inte riktigt 100 på vad du menar........
Det finns en marknad, men du ska ju ändå inte sälja så det kvittar.
Citera
2004-12-06, 10:53
  #12
Medlem
Fula Gubbens avatar
Lektyr, Fibban och SE tror jag inte är värda mycket, kanske enstaka nr i fint skick m tex Christina Lindberg. De sålde i stora upplagor, och dessutom var de inte tillräckligt skruvade för att ha kitsch-värde. De från 80/90-talet skulle jag i princip slänga.

Däremot kan gamla Piff, Paff, tidiga Private, Kriminaljournalen mm ha ett värde -- hittar du såna så posta gärna här.

- F.G

Citat:
Ursprungligen postat av MeZcalito
Svinbra... Ska göra en raid där uppe en dag och samla på mig allt möjligt crap..

Hade gärna scannat in allting.. men då hade jag fått sitta ett par år..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback