2022-08-03, 10:05
Medlem
nerdnerds avatar
Flashback hänger i iPhone/Safari

(Jag har sökt men inte hittat passande tråd, ursäkta om det är fel med ny tråd!)

Hej!
Sedan ett par veckor måste jag använda iPhone (11, alltid med alla senaste uppdateringar installerade) ist f Android som jag är van vid. Flashback har då hängt flera gånger nu, trots att det inte är några problem via Windowsdator. När detta händer kan jag inte göra någonting alls på FB, ingen sida laddar, trots att alla andra sajter funkar fint. FB kan då vara låst i flera dygn, och det hjälper inte att stänga fönstret och öppna nytt för FB. Detta verkar spec ha hänt om jag använder bakåtknappen efter att ha postat inlägg, som jag ofta har gjort förr.

(Varför göra något sådant? T ex ibland filar jag först på ett inlägg, och så vill jag fundera en stund till medan jag gör annat och t ex postar något annat. Efter det hittar jag tillbaka till det första inlägget genom att gå bakåt. Kanske bättre att alltid ha halvfärdiga inlägg i egna fönster?)

Är detta ett känt problem, eller är detta bara något konstigt hos mig? Vad kan jag göra för att häva frysningen när/om en sådan händer igen?
Citera
2022-08-03, 10:23
Medlem
Funkar det i andra webbläsare? T.ex. Brave?
Citera
2022-08-03, 11:03
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Inte kollat, och just nu har jag tyvärr inte ordning på mitt AppleID (men jobbar på det) så att jag kan testa. Känner mig helt handikappad med detta som är min påtvingade jobbmobil…
Citera
2022-08-03, 12:40
Medlem
Rassas avatar
Märkligt. Jag använder sen flera år iPhone och iPad 90% av tiden jag är på Flashback och har inte upplevt den typen av problem. Någon enstaka gång har Safari hängt sig och då har det räckt att starta om appen. Men det händer på andra sajter än Flashback också.
Citera
2022-08-03, 13:21
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Har samma typ av problem samt att Flashback inte ens går att nå via telefonen vissa dagar trots att det funkar felfritt på burken.
Citera
2022-08-05, 13:17
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61

Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Har samma typ av problem samt att Flashback inte ens går att nå via telefonen vissa dagar trots att det funkar felfritt på burken.
Prövar nu med Edge sedan ett par dagar dagar, och hittills har jag inte fått liknande problem med den. Kanske är just Safari som har något problem?
Citera
2022-08-05, 19:59
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Prövar nu med Edge sedan ett par dagar dagar, och hittills har jag inte fått liknande problem med den. Kanske är just Safari som har något problem?

Kan vara så, tack för tipset!
Citera
2022-08-09, 09:16
Medlem
Samma här, måste ju vara något med Flashback hur det funkar i Safari.
Citera
2022-09-05, 18:53
Medlem
526s avatar
Varför funkar inte Flashback på Safari? Har det något med attacken att göra?

Har rensat cachar, tagit bort cookies, kört diskrensare, startat om.
Citera
2022-09-05, 19:26
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Varför funkar inte Flashback på Safari? Har det något med attacken att göra?

Har rensat cachar, tagit bort cookies, kört diskrensare, startat om.
Undrar samma sak i tråden (FB) Flashback hänger i iPhone/Safari (som alltså kanske borde slås ihop med denna).

Min lösning är att använda några olika browsers och byta så fort det blir problem. Även Edge blir konstig ibland, så jag antar att problemet (iaf mitt) handlar mer om iOS än om Safari.
Citera
2022-09-05, 19:38
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Undrar samma sak i tråden (FB) Flashback hänger i iPhone/Safari (som alltså kanske borde slås ihop med denna).

Min lösning är att använda några olika browsers och byta så fort det blir problem. Även Edge blir konstig ibland, så jag antar att problemet (iaf mitt) handlar mer om iOS än om Safari.
På iOS tvingas alla webbläsare använda samma motor som Safari. Edge och Brave är således bara teman med lite extra funktioner, enkelt beskrivet.

Oavsett vad är det roligt att näst största operativsystemet till mobiler inte tycks fungera på Flashback, och ingen verkar riktigt veta varför.
Citera
2022-09-05, 19:38
Medlem
526s avatar
Citat:

Ok. Vore bra om andra Safari-användare kunde tala om det funkar för dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in