2011-09-17, 10:58
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag har jobbiga problem med Safari både i Lion och på min iPhone med iOS 5 beta 7. När man laddar en sida eller ibland bara växlar flik, backar i historiken eller något liknande faller menyerna ner (de där popupmenyerna längst upp, t.ex. data, droger, kultur, livsstil, mat, politik osv). De poppar alltså fram utan att jag hovrat över dem. Extra jobbigt är det på iPhonen då man är tvungen att trycka på menyn, varpå den avdelningen laddas, sedan får man åter igen trycka sig fram till tråden där man var och läste, för om man backar faller menyn ner igen. Vet att det är en beta av iOS jag har, men det verkar vara något liknande problem med Safari i Lion - så jag antar att Apple har ändrat något vad gäller css eller javascript i de senaste versionerna av Safari. Har heller inte upplevt något liknande problem på någon annan sida utöver Flashback.

Fast det där tycker jag inträffar lite hur som helst även med Chrome och Firefox.
Riktigt irriterande när man skriver inlägg och får en meny som täcker inläggsrutan.
Citera
2011-10-19, 21:58
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Fast det där tycker jag inträffar lite hur som helst även med Chrome och Firefox.
Riktigt irriterande när man skriver inlägg och får en meny som täcker inläggsrutan.

Samma problem här efter jag uppgraderade till os5. ..
Citera
2011-10-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Samma problem här efter jag uppgraderade till os5. ..
Kan man få ordning på det här problemet på nåt vis? Håller på att bli vansinnig här.
Citera
2011-10-20, 17:11
Medlem
jamenvaddårås avatar
Jag har samma problem efter att ha inst ios5. Är tvungen att använda opera mini när jag kollar på Flashback.
Allt annat funkar med safari som vanligt.
Citera
2011-10-30, 08:04
Medlem
Jivs avatar
Har samma problem, verkar uppstå på random, någon med en lösning?
Citera
2011-11-02, 21:14
Medlem
Hermansssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiv
Har samma problem, verkar uppstå på random, någon med en lösning?

Problemet kvarstår...
Citera
2011-11-02, 22:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanssson
Problemet kvarstår...
Ja ingen bryr sig. Man blir hänvisad till en cripplad mobilversion istället, trots att det garanterat är fel i javascript och/eller css någonstans... Även om man la ner tid på att felsöka det åt de ansvariga och presentera en lösning hade de förmodligen ändå inte brytt sig om att rätta till det.
Citera
2011-11-07, 15:11
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Gaah, nu igen?! Detta händer ju bara för några dagar sen!
Jefla skit, fixa nuuuu!
Citera
2011-11-07, 21:26
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Problemet har enligt mig varit kroniskt sedan Safari 5, och detta är inte Apples bästa produkt, utan problem dyker upp o diverseformer när det kommer till 5:an. Exempelvis, så verkar många lida av det, att när Safari ligger idel men aktiv så börjar den dra 90% av RAM. Ingen verkar förstå vad som är problemet.

Har haft en hel del problem med andra sidor, och de försvann när jag kör Chrome eller Camino alternativt Safari 4.

Vad jag vill ha sagt, är att det nog ligger en hel del fel utanför koden för FB. Men en fix hade givetvis varit nice.
Citera
2011-11-07, 21:38
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Felet kan knappast ligga utanför FB, jag kör Firefox och Chrome under Windows 7 här hemma, Firefox, Chrome och IE på jobbet under Windows XP. Samma problem överallt.
Citera
2011-11-14, 14:39
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Näe nu lägger jag ner den här skiten, tredje gången på mycket lång tid som Flashback blir helt pippat och inga jävla svar från någon ansvarig. Fuck this.
Citera
2011-11-14, 14:40
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Kort tid menar jag, ser inte ens redigera-knappen utan bara en massa reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in