• 1
  • 2
2011-09-07, 23:29
Bannlyst
En intressant sak, har jobbat 4.5 år på ett av dom största bolagen i riket. Har massa massa smarrigt därifrån. Allt ifrån nakna chefer till hur man systematiskt lurar kunder, till hur man är sexistisk mot tjejer, hur man sållar bort vissa kategorier av sökande till jobb. Hur man uppmanas lura kunder, hur man bjuder underåriga på alkohol vid fester. Hur man lär sig lura kunderna så att man själv drar ekonomisk fördel av det, hur man fifflar med skador, hur man manipulerar rabattsystemet, hur man dricker på arbetstid, hur man utnyttjar kunders namn och sedan inbördes gör sig lustig på dom. Hur man "sparar" kunders bilar och sedan delar med sig av informationen, hur man skiter i både konkuranslagstiftningen och sekretess...

Ja massa, har jobbat åt i stort sätt alla större försäkringsbolag men ett av dom tar priset. Nu efter min session i Lycksele där jag jobbar med ett lokalt förankat bolag så fick jag reda på att en av dom större cheferna antastat en nära vän till mig på ett av kontoren, så min fråga är.

Ska man gå med journalister,svenska folket och media med detta eller kommer det inte ens få något utrymme förutom en spalt i kolumnen?
Vad kan påföljden bli?
Hur hade ni gjort ?
Citera
2011-09-07, 23:32
Medlem
[quote=Perfect-stranger] textQUOTE]

börja här det är perfekt. Kan du ge några exempel på lurendrejeri och exempel på sexuella trakaserier?
Citera
2011-09-07, 23:46
Bannlyst
Tja, om du såg uppdrag granskning om Phonhouse verksamhet så är det ingenting gentemot det här. Dom har precis som alla andra stora försäkringsbolag ett callcenter. En typisk grej är att man t.e.x. klickar alla personer som talar utländska.
Sexuella trakasserier, man "juckar" mot kvinnor på jobbet (kvinnor utgör mindre än 15% på säljföretag) man har enbart manliga chefer (12 av 12) man tar tjejer på rumpan på skämt, man ritar penisar på kvinnornas toalett. Man skryter att man legat med dom fast man inte har e.tc
Citera
2011-09-07, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger
Tja, om du såg uppdrag granskning om Phonhouse verksamhet så är det ingenting gentemot det här. Dom har precis som alla andra stora försäkringsbolag ett callcenter. En typisk grej är att man t.e.x. klickar alla personer som talar utländska.
Sexuella trakasserier, man "juckar" mot kvinnor på jobbet (kvinnor utgör mindre än 15% på säljföretag) man har enbart manliga chefer (12 av 12) man tar tjejer på rumpan på skämt, man ritar penisar på kvinnornas toalett. Man skryter att man legat med dom fast man inte har e.tc

Är det enbart säljbolaget du har info om eller hela verksamheten? Högre chefer osv...

Låter inte riktigt klokt det du berättar.
Citera
2011-09-07, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livsarkivet
Är det enbart säljbolaget du har info om eller hela verksamheten? Högre chefer osv...

Låter inte riktigt klokt det du berättar.

Både och, nu snackar vi inte om verkställande direktörer och ledamoter på 70 bast men folk som är rätt högt i näringskedjan så att säga

Glöm inte att försäkringsbolagen sedan innan har lik i garderoben IF/Skandia med sin bonusar och ekonomiska fiffel, Trygg-Hansa som vägrar betala ut ersättningar vid skador, Länsförsäkringar som fifflat med siffror vid bokslut, Folksam som vägrat försäkra barn och tvångsansluter folk, Dina försäkringar som har egna definitioner på skada, Moderna trygghetsförsäkringar som nekat anställda lön e.t.c.
Citera
2011-09-07, 23:57
Medlem
Citat:
Både och, nu snackar vi inte om verkställande direktörer och ledamoter på 70 bast men folk som är rätt högt i näringskedjan så att säga

Glöm inte att försäkringsbolagen sedan innan har lik i garderoben IF/Skandia med sin bonusar och ekonomiska fiffel, Trygg-Hansa som vägrar betala ut ersättningar vid skador, Länsförsäkringar som fifflat med siffror vid bokslut, Folksam som vägrat försäkra barn och tvångsansluter folk, Dina försäkringar som har egna definitioner på skada, Moderna trygghetsförsäkringar som nekat anställda lön e.t.c.

Vad är din position? Det kan vara intressant att veta från vilken synvinkel informationen kommer ifrån.

Jag har förstått att försäkringsbranschen är en riktigt snuskig bransch. Men du får gärna berätta mer i detalj ett par händelsär om fusk och trakaserier.
Citera
2011-09-08, 00:06
Medlem
Kan bli mycket intressant läsning. Kör bara!
Citera
2011-09-08, 00:33
Medlem
black-swans avatar
Starka bevis. Utan detta är dina ord inte mer värde än de maniska SD:are som spammar sönder I&I.

Om du har bevis så kör på. As ska hängas ut.
Citera
2011-09-08, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av black-swan
Starka bevis. Utan detta är dina ord inte mer värde än de maniska SD:are som spammar sönder I&I.

Om du har bevis så kör på. As ska hängas ut.

Banjospelande whitetrash barnen spammar hela forumet inte bara I&I

Jag har lite smarriga videoklipp ifrån gamla fester (2-3 år gamla klipp) lite bilder och mail sparade men det är ju bara en del av det hela. Har dock lite gamla kollegor som är kvar där och som vittnar att det blivit värre. Frågan är vad jag ska göra med skitet? Ponera att dessa bevisen finns?
Citera
2011-09-08, 00:43
Medlem
danielito69s avatar
Du kan skriva det mesta här så finns det online. Då kommer det aldrig försvinna, sedan kommer pressen att se det ändå
Citera
2011-09-09, 00:13
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Banjospelande whitetrash barnen spammar hela forumet inte bara I&I

Jag har lite smarriga videoklipp ifrån gamla fester (2-3 år gamla klipp) lite bilder och mail sparade men det är ju bara en del av det hela. Har dock lite gamla kollegor som är kvar där och som vittnar att det blivit värre. Frågan är vad jag ska göra med skitet? Ponera att dessa bevisen finns?

Om du vill att någon grävande redaktion ska nappa på det är det kanske bra att höra med dem först. Inte säkert de blir lika intresserade om ämnet redan är avhandlat i en stor tråd här. Då får deras reportage mindre nyhetsvärde och chockverkan -> mindre "värt" för dem att lägga tid och pengar på, eventuellt.

Nu talar jag emot mina/våra egna intressen här för man är förstås nyfiken...

Kontakta Uppdrag granskning och Kaliber och pm:a mig vilket företag det rör sig om....
Citera
2011-09-10, 09:59
Medlem
Kontakta någon grävande journalist, definitivt. Ett alternativ om du vill göra dig ett namn, men outa dig i processen, är att skriva en bok.

Citat:
[...]Dina försäkringar som har egna definitioner på skada[...]

Jag har Dina försäkringar på min hem- och olycksfallsförsäkring, och jag skulle väldigt gärna uppskatta ett konkret exempel på hur detta kan påverka mig. Vad ska jag se upp för?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in