• 1
  • 2
2011-09-07, 16:23
Medlem
Om man nu skrapar fram 3 st tv-apparater på triss. Måste man sitta där själv eller kan man skicka ett ombud?
Citera
2011-09-07, 16:25
Bannlyst
Jag vet att man får 50.000 om man inte väljer att komma dit.

Det där med ombudet vet jag inte dock.
Citera
2011-09-07, 16:26
Medlem
Har hört om folk som antingen skickat ombud, eller folk som vägrat skrap i sändning och som fått skrapa övervakad av någon kontrollant från SvS istället utan att behöva vara med i teve
Citera
2011-09-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenrom
Har hört om folk som antingen skickat ombud, eller folk som vägrat skrap i sändning och som fått skrapa övervakad av någon kontrollant från SvS istället utan att behöva vara med i teve

Låter bra det, måste man påvisa särskild omständighet då månntro?

En normal människa vill ju inte sitta i nationell tv och låta alla man känner veta att man just vunnit si och så många miljoner.
Citera
2011-09-07, 16:28
Medlem
Zkylars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merewena
Jag vet att man får 50.000 om man inte väljer att komma dit.

Det där med ombudet vet jag inte dock.

50.000?

Ja vid summa/antal år så kan man tacka ja till 500.000 och slippa allt, dock har det visat sig enligt ekonomiska beräkningar min högskole lärare visade att man skulle tjäna mer på att ta det lägsta, dvs 10 000 x 10år = vilket ger 1,2 miljoner, för det spelar ingen roll, pengarna kommer aldrig tappa så mycket i värde att du skulle gå back på det! Även med inflationen så skulle du tjäna på att ta ett lån på 500 000 och få pengarna direkt och sedan betala ränta och amortering med 10 000 varje månad och ändå ha pengar över när du är klar! Så 500 000 ska man aldrig välja!
Citera
2011-09-07, 16:31
Medlem
Charlatanens avatar
Vet inte hur det funkar med ombud men just vetskapen om att någon måste visa upp sig i TV gör att jag avstår från att köpa trisslotter.

Hur kul är det att visa upp sitt ansikte och namn och skrapa fram storkovan när man garanterat kommer få diverse tiggarbrev och eventuella hot? Tänk alla avlägsna släktingar och vänner som kommer ha sina åsikter och förhoppningar om dina pengar och vad du ska göra med dom.

Vinner man stort så ska man hålla käften om det och smyga fram sin nya livsstil utan att någon märker.
Citera
2011-09-07, 16:47
Medlem
asdf.s avatar
Angående att man inte vill att människor i sin omgivning ska få veta hur mycket man har vunnit osv.

Hur många av människorna i er omgivning följer triss skrapningarna egentligen och framförallt varför?
Citera
2011-09-07, 16:53
Medlem
Marsovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf.
Angående att man inte vill att människor i sin omgivning ska få veta hur mycket man har vunnit osv.

Hur många av människorna i er omgivning följer triss skrapningarna egentligen och framförallt varför?

Räcker med att EN person i sin närhet ser det. Den här personen behöver ju egentligen inte känna dig så bra, räcker med att han träffat dig någon gång så sprids det snabbt till dina andra nära.
Citera
2011-09-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zkylar
50.000?

Ja vid summa/antal år så kan man tacka ja till 500.000 och slippa allt, dock har det visat sig enligt ekonomiska beräkningar min högskole lärare visade att man skulle tjäna mer på att ta det lägsta, dvs 10 000 x 10år = vilket ger 1,2 miljoner, för det spelar ingen roll, pengarna kommer aldrig tappa så mycket i värde att du skulle gå back på det! Även med inflationen så skulle du tjäna på att ta ett lån på 500 000 och få pengarna direkt och sedan betala ränta och amortering med 10 000 varje månad och ändå ha pengar över när du är klar! Så 500 000 ska man aldrig välja!

Så du menar att 1.2milj är mer än 500 000?
Citera
2011-09-07, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zkylar
50.000?

Ja man får en garanterad summa för att man har skrapat fram tre tv-apparater.

Nu förstår jag dock inte hur du fick fram din uträkning
Citera
2011-09-07, 17:09
Medlem
asdf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsov
Räcker med att EN person i sin närhet ser det. Den här personen behöver ju egentligen inte känna dig så bra, räcker med att han träffat dig någon gång så sprids det snabbt till dina andra nära.

För mig känns det i alla fall som att oddsen är bättre på att jag vinner och får kom till studion och skrapa lotten än att någon i min omgivning skulle råka titta på lottskrapningen som sänds en gång runt 9:20 på en lördag...
Citera
2011-09-07, 18:00
Medlem
grannen vann och alla vet det och jag har ingen aning om vem som såg de och ja känner inte grannen men alla vet de
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in