2011-09-07, 14:26
Medlem
Bjorkahs avatar
Idag då jag vaknade så märkte jag att docken var som bortblåst. Inte nog med det kan jag inte använda spotlight, se tiden eller datumet. Någon som stött på nåt liknande? Har inte tappat min dator eller stött till den. Kan endast använda filer som ligger på "Senaste objekt". Är tacksam för svar.
Citera
2011-09-07, 17:26
Medlem
Citat:
Idag då jag vaknade så märkte jag att docken var som bortblåst. Inte nog med det kan jag inte använda spotlight, se tiden eller datumet.

Vad är det för maskin, har du bara en skärm inkopplad? Låter lite som att primära skärmen blivit sekundär. Har du en meny alls längst uppe på skärmen? Dvs med Apple-loggan, Arkiv, Redigera osv?

Vad menar du exakt med att du endast "kan använda filer som ligger på "Senaste objekt"? Kan du inte öppna Finder menar du?

Antar att du testat att starta om hela rasket..
Citera
2011-09-07, 22:25
Medlem
Bjorkahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schimmel
Vad är det för maskin, har du bara en skärm inkopplad? Låter lite som att primära skärmen blivit sekundär. Har du en meny alls längst uppe på skärmen? Dvs med Apple-loggan, Arkiv, Redigera osv?

Vad menar du exakt med att du endast "kan använda filer som ligger på "Senaste objekt"? Kan du inte öppna Finder menar du?

Antar att du testat att starta om hela rasket..

Jag har en meny när jag har uppe ett program. När jag startade datorn var det något som var igång. Därför kunde jag ta mig in på senaste objekt. Kan inte öppna finder, nej. Ohja, säkert 10 gånger.
Citera
2011-09-07, 22:44
Medlem
systems avatar
På gamla 10.4 kunde ibland liknande menyproblem hjälpas genom den osannolika lösningen att skapa ett nytt användarkonto, logga ur från sitt ordinarie, in på det nya och sedan tillbaka.

Kanske funkar det fortfarande.
Citera
2011-09-07, 22:49
Medlem
systems avatar
Eller så är det denna fil som spökar:

Mac HD/användare/Bjorkah/Bibliotek/Preferences/com.apple.systemuiserver.plist

Dra ut den till skrivbordet, logga ut och logga in igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in