2011-09-07, 21:05
Medlem
Mjofts avatar
Hur tänkte du få mat, det undrar jag? Vilken mark tänkte du använda för att odla maten? Det är ju någon som äger den. Du får inte jaga djur hur som helst i Sverige heller, kan du överleva på sommaren på svampar och bär? Hur ska du klara vintern? Jag har haft överlevnad inom försvaret, det varade i åtta dagar. De sa dock att våran var en av de hårdaste, men likväl. Åtta dagar utan anständig föda är en pärs för kroppen, du kan knappt lösa uppgifter och hamnar snabbt i en koma liknande situation där du inte alls har ork.
Citera
2011-09-07, 21:10
Medlem
FarbrorFranks avatar
Va folk tjatar om Sverige. Det är ju så otroligt fegt att bli Davy Crockett i Sverige där räddningen bara är en helikopter från räddningsverket bort.

Som sagt, dra till inre Ryssland. DÅ ska du få känna på isolering.
Bo i koja i skogen i Sverige klarar ju en vanlig jävla 14-årig skogsmulle utan problem.
Citera
2011-09-07, 21:28
Medlem
allakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phZs
Nja, jag vet inte riktigt. Det var mest ett exempel.

Om jag formulerar om frågan då, finns det någon plats på Jorden (helst fastlandet) där man kan leva i frid utan att myndigheter kommer och stör, eller har vissa människor mer rätt till vår planet än mig? Känns lite konstigt att jag inte ska få leva som jag själv önskar i naturen där jag inte stör någon/parasiterar på samhället.

Du kan titta upp filmen/dokumentären om Dick Proenneke som bodde i alaska i typ 40 och bygge sin egen stuga osv, dock så kom en kompis till han med lite proviant ibland med flygplan men endå,

här är trailer eller vad man ska säga http://www.youtube.com/watch?v=iYJKd0rkKss
Citera
2011-09-07, 21:32
Medlem
skulle du röka gräs skulle du bli chanslös, om du kastar dig tillbaka till ett stenålders liv utan att du har hjärnan i evolutionärt standardläge, skulle göra en redan livsfarligt situation ännu farligare.
Citera
2011-09-07, 21:34
Medlem
Citat:
Jo, det förstår jag ju. Men varje liten kvadratkilometer i det här landet ägs väl inte av privatpersoner?

Angående tjuvjakt, om en älg t.ex skulle dödas av en björn eller varg, skulle man då sätta björnen i fängelse? Det var lite det min poäng var. Jag har inte några associationer till samhället. Jag vill vara en del av ekosystemet, alltså borde jag klassas som ett rovdjur eller något, om du förstår hur jag menar. Kanske låter lite konstigt men det är så jag tänker.

En björn känner ju såklart inte till lagar och regler, till skillnad från dig som är en människa. Björnen känner inte till begrepp som "utrotningshotad", m.m. Självklart kan man därför inte straffa björnen. Jag förstår din poäng, men du kan ju inte jämföra din intelligens med ett djurs intelligens. En björn kan ju inte traska in på ICA och köpa mat när den blir hungrig.
Citera
2011-09-07, 21:40
Medlem
NikkiS87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
En björn känner ju såklart inte till lagar och regler, till skillnad från dig som är en människa. Björnen känner inte till begrepp som "utrotningshotad", m.m. Självklart kan man därför inte straffa björnen. Jag förstår din poäng, men du kan ju inte jämföra din intelligens med ett djurs intelligens. En björn kan ju inte traska in på ICA och köpa mat när den blir hungrig.

HAN kanske inte kan det, men vi andra som har ett IQ över 19...
Citera
2011-09-07, 21:42
Medlem
kristoffer clausen levde 1år i norska vildmarken:
http://www.envillmann.no/
http://www.youtube.com/watch?v=-xWKuNrNYGs
Citera
2011-09-07, 21:48
Medlem
Luffare fanns det gott om förr i tiden, gå till bibblan och låna lite böcker, det kanske räcker för att tillfredställa dina Luffardrömmar?
Citera
2011-09-07, 21:55
Medlem
Om du lägger ner dödsknarket så kan det nog fungera att leva så. Kanske inte så roligt dock.
Citera
2011-09-07, 21:57
Medlem
Run3s avatar
Ska du vandra till Malmö när det börjar bli kallt? :P Lär ju bli... varmt.
Citera
2011-09-07, 22:02
Bannlyst
Teoretiskt:

Var du stenad när du skrev detta?
Tack för dagens småfniss i alla fall.
"Vandra söderut när det blir kallt"
"Gör mina egna kläder"

Ta mitt råd, stanna hemma, rök dig stenad i din sköna soffa och låt Bear Grylls ta hand om livet laglöst i naturen! Han kan nog detta en gnutta bättre.
Citera
2011-09-07, 22:04
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Nja, jag vet inte riktigt. Det var mest ett exempel.

Om jag formulerar om frågan då, finns det någon plats på Jorden (helst fastlandet) där man kan leva i frid utan att myndigheter kommer och stör, eller har vissa människor mer rätt till vår planet än mig? Känns lite konstigt att jag inte ska få leva som jag själv önskar i naturen där jag inte stör någon/parasiterar på samhället.
Somalia! Där finns det ingen fungerande myndighet alls. Rekommenderas varmt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in