Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Jag har en barsk ton för att jag ogillar pseudoromantiska skildringar av naturen, speciellt i kombination med Cannabis. Sen får du också ta i aktining att vi moderna människor är väldigt domesticiterade, precis som en tam hund hade haft svårt att klara sig i naturen utan matte/husse och sitt hundfoder.
Jag älskar naturen och är glad för att du också gör det, men det mest fatala misstaget man kan göra är att underskatta dess makt. Läs på noggrant och lär dig praktiska saker redan innan du drar ut. Sen får ställa in dig på att det kommer bli väldigt ensamt och plågsamt att leva i total solitud när man är van vid vårt hektiska samhälle. Din psykiska styrka är viktigare än din fysiska.
Ber om ursäkt för min otrevliga ton, hoppas du fattar vad jag försöker få dig att inse. Och då har jag levt längre perioder i allt från fjäll till slätter helt själv. Det är ingen lek. Både en och två gånger var jag nära att stryka med p.g.a. naiv ignorans.
TS:
Jag tycker, ja, om du menar alvar av din sak att du ska läsa vad mannen skriver.
Ta in det, det är kloka ord.
En fråga, vad ärdet viktigaste för dig,,, att röka gräs eller att vandra i skogen?
Jag vet via mitt jobb som skogsarbetare att alla skogsägare har en jäkla bra koll
på sina skogar. I dessa jakttider får du det svårt att vara anonym iskogen, eller
riskerar att bli skjuten....
Det bästa är nog att bli laglig på en skogsplätt, dra upp en liten skogsvagn och bo
i den så bryr sig ingen om dig....