2011-09-07, 18:42
Medlem
Erikons avatar
Stråtrövare skulle funka, kan mycket väll tänka mig att leva ett år som stråtrövare i skogen
Citera
2011-09-07, 18:47
Bannlyst
Visst är det mysigt att sitta hemma och ta sig en gås mitt på dagen? Och drömma en aning, för mycket.

Skippa skogen, det är inte så fridfullt som du tror. Vad härligt att vara ute i skogen en snorkall januaridag då solen möjligen tittar upp. Skogen må vara fridfull och mysig mellan juni(ev juli) till aug(ev sep), men resten då? Pausar du där? Du talar om att vandra "söderut", ska du gå till Spanien?

Flytta hemifrån och odla inomhus är mitt tips. Det verkar vara rökningen du är mest intresserad av.
Citera
2011-09-07, 18:55
Medlem
sussistapeters avatar
Hur ska du skaffa mat då? Det största problemet enligt mig är att du inte får jaga/fiska på andras marker utan att ha jaktkort/fiskekort.

Skulle man få ta det man ville å gå runt med bössa t.e.x så skulle då iaf jag kunna leva ett liv i skogen. Såga ner massa träd, bygga ett litet skydd, elda som fan...
Citera
2011-09-07, 19:14
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Skogsägaren kommer nog inte bli särdeles glad när han ser att du har bosatt dig i hans skog, fast jag skulle inte se några problem med det om du ägde skogen själv.

Enligt allemansrätten får man tälta på folks mark, men inget permanent boende dock.

Förövrigt tror jag inte TS skulle klara av mer än 3 dagar nu i september.. Naturen är inte ett hippieparadis som vissa verkar tro.
Citera
2011-09-07, 19:15
Medlem
har iof ingen direkt erfarenhet utav hur man skulle bli bemött i Svedalas allemansnatur, om man lallade runt kalasbäng i egendesignad outfit (med tillhörande älghorns skrud och vad mer nu denna skulle innefatta), och med pilbåge över axeln så klart. men jag kan tänka mig att efter flertalet spontana blåbärsdialoger skulle jag nog hålla koll över axeln, så inte vitrockarna kommer me specialtröjan. tanken e god och jag önskar TS all lycka till (planera lite sen go for it mana).

hade varit kul och se en sammanställning utav alla trådar innehållande detta topic och fenomen om det inte redan finns typ, off the grid\outsider-kultur\stonefree dreams. ämnet och ideerna är lockande men jag skulle nog själv i alla fall se till och ha en lur o en listig advokat utifall att.

Aftonhoran:
VILSEN SVAMP-PÅVERKAD SVENSK vargman a la Robinson Crusoe funnen i "djupaste norrlands skogar" i Sthlms Skärgård
Citera
2011-09-07, 19:19
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Stråtrövare skulle funka, kan mycket väll tänka mig att leva ett år som stråtrövare i skogen
Hur ofta vandrar folk i skogen med dyrbarheter nu för tiden menar du? Eller skulle du stått längs landsvägen o rånat bilister?
Citera
2011-09-07, 19:20
Medlem
zultans avatar
Du får prova
Citera
2011-09-07, 19:21
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon

Fast du skulle nog mer bli världskändis som idiotisk kuf är fruktad stråtrövare.
Citera
2011-09-07, 19:34
Medlem
Testa först tälta ute några dagar, sen kan du testa att leva av naturen och en säck med packning i en vecka. Sen är du nog rätt less på att sova dåligt och oskönt, ta skydd för regn och oväder, leta mat större delen av dagarna osv. Det är skönt att vara och fjällvandra eller ute i naturen om man har det som behövs med sig, och gärna stänger av mobiltelefon och liknande. Men att helt gå tillbaka 1000år i utvecklingen är mindre kul..
Citera
2011-09-07, 19:36
Medlem
endloss avatar
Lite inspirationsmusik under planerandet:
http://www.youtube.com/watch?v=HQfbonpoZmU
Citera
2011-09-07, 19:49
Medlem
vante33s avatar
Här har du en video på en snubbe som levde ute i skogen i ett år helt ensam

http://www.youtube.com/watch?v=iYJKd0rkKss
Citera
2011-09-07, 19:50
Medlem
Vitrins avatar
TS är kanske foto-Terje? Han behöver nog komma bort ett tag, dessutom kan han ju komma nära alla möjliga djur, apropå frågan om att skaffa föda.

Jag tror faktiskt det är svårt, annars skulle fler göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in