Det är en rätt vanlig tanke att ha "pipedreams" om att släppa allt och leva som naturen(eller gud, eller det flygande spaghettimonstret) menade en att leva, samhällsliga påtryckningar och normer inkräktar på ens fria kreativa tankar och ens naturliga instinkter och man vill bara skita i allt och vara fri, men jag vill nämna ett fantastiskt ordspråk jag hörde av någon:
"Om jag släpper av dig naken i urskogen, hur lång tid tar det innan du kan skicka mig ett SMS?"
Att vilja vara fri är naturligt med tanke på att trots våran högteknologi så har människor stenåldershjärnor, och efter lite själasökande, med eller utan pipa, är det lätt att komma på drastiska lösningar som att helt lämna samhället bakom sig.
http://www.youtube.com/watch?v=xUagu0Sidk0
Men det går över förhoppningsvis när man ser hur långt vi människor har gått genom våra kompromisser och konflikter, och ensamma i skogen kan vi para stirra upp mot stjärnorna och fantisera, men tillsammans kan vi bygga raketer och rymdskepp och utforska universum!
Så ge inte upp på lag och ordning och samhälle ännu, ofta känns det som skit, men det är kompromissen som gäller för att vi ska kunna leva tillsammans "relativt" fria.
OnT: Nä, det blir svårt, kanske om du köper marken först?