Jag vill protestera mot den nya 45sekundersregeln för sökningar. Om man tänker snabbt och skriver snabbt, håller man flera diskussioner i luften samtidigt. Detta gör definitivt FB mindre attraktivt.
Varför har den regeln tillkommit?
Ber om ursäkt om det redan finns diskussion om detta; jag gjorde sökning men har misslyckats med dylikt förut- redan innan 45sekundersregeln!
Jag antar att regeln finns där så att search spam inte ska förekomma, dvs att någon sitter och trycker som en galning på sök-knappen.
Om 45 sek är för länge är däremot något som kanske kan diskuteras? Men att funktionen finns där är väl i princip bra. Störande om man gör många sökningar efter varandra, men och andra sidan skulle det antagligen ta rätt så länge att söka om någon spammade också..
Jag håller med. Irriterande deluxe med extra grädde på. 45 sekunder hinner man skriva ett ogenomtänkt fånigt inlägg på för att sedan trycka på Nya inlägg igen.
Ja, jag tyckte att 15 sekunder kunde vara irriterande, men jag insåg att det var ett lyxproblem. 45 sekunder av mitt liv däremot... då snackar vi seriös tråktid.
Dessutom är det trevligt i 'rusningstrafik' på FB att kunna växla mellan prenumerationerna
i Kontrollpanelen och Nya inlägg. För att hänga med i egna diskussioner och inte missa nya.
Dessutom är det trevligt i 'rusningstrafik' på FB att kunna växla mellan prenumerationerna
i Kontrollpanelen och Nya inlägg. För att hänga med i egna diskussioner och inte missa nya.
Det är ju jävligt trist om man gör en sökning, får noll träffar, går tillbaka och formulerar om söksträngen, och därefter får vänta i en halv minut till innan man kan göra om sökningen
Vissa användare missbrukar sökfrunktionen genom att konstant söka efter t.ex. nya inlägg. Hade en användare gjort det hade det inte varit något problem men när 100 användare gör det samt ett par hundra användare till skriver inlägg, vandrar omkring på forumet blir resultatet att de som missbrukar sökfunktionen förstör för precis ALLA.
Antingen har vi ett forum som går snabbt att läsa inlägg i, snabbt att gå in i trådar och snabbt att svara på inlägg ELLER så kan vi tillåta kortare intervall men då kommer forumet gå segt som sirap.
Jag har ändrat till 30 sekunder, vi får se hur detta påverkar forumets prestanda, blir det märkbart sämre måste jag tyvärr öka tiden igen.
går det inte att greja så man tex kan max söka två gånger per minut? för om jag skriver fel på ett sökord typ 'treminator' så vill jag liksom ändra snabbt och söka igen utan att vänta. vill jag där efter söka igen måste jag vänta tiden som är kvar tills det gått 60 sek från den första söknignen.
går det inte att greja så man tex kan max söka två gånger per minut? för om jag skriver fel på ett sökord typ 'treminator' så vill jag liksom ändra snabbt och söka igen utan att vänta. vill jag där efter söka igen måste jag vänta tiden som är kvar tills det gått 60 sek från den första söknignen.
Kan bara instämma i klagosången. Det enda bra med 45 sek. är att man går in på trådar man annars aldrig skulle titta i, bara för att ha något att göra medan man väntar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!