Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-12-01, 12:25
Medlem
Ursas avatar
Jag vill protestera mot den nya 45sekundersregeln för sökningar. Om man tänker snabbt och skriver snabbt, håller man flera diskussioner i luften samtidigt. Detta gör definitivt FB mindre attraktivt.
Varför har den regeln tillkommit?

Ber om ursäkt om det redan finns diskussion om detta; jag gjorde sökning men har misslyckats med dylikt förut- redan innan 45sekundersregeln!
Citera
2004-12-01, 12:30
Moderator
tobess avatar
Jag antar att regeln finns där så att search spam inte ska förekomma, dvs att någon sitter och trycker som en galning på sök-knappen.

Om 45 sek är för länge är däremot något som kanske kan diskuteras? Men att funktionen finns där är väl i princip bra. Störande om man gör många sökningar efter varandra, men och andra sidan skulle det antagligen ta rätt så länge att söka om någon spammade också..
Citera
2004-12-01, 12:30
Moderator
impieteers avatar
Jag håller med. Irriterande deluxe med extra grädde på. 45 sekunder hinner man skriva ett ogenomtänkt fånigt inlägg på för att sedan trycka på Nya inlägg igen.
Citera
2004-12-01, 12:32
Medlem
Ursas avatar
Ja, jag tyckte att 15 sekunder kunde vara irriterande, men jag insåg att det var ett lyxproblem. 45 sekunder av mitt liv däremot... då snackar vi seriös tråktid.
Citera
2004-12-01, 12:35
Medlem
Ursas avatar
Dessutom är det trevligt i 'rusningstrafik' på FB att kunna växla mellan prenumerationerna
i Kontrollpanelen och Nya inlägg. För att hänga med i egna diskussioner och inte missa nya.
Citera
2004-12-01, 12:37
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Dessutom är det trevligt i 'rusningstrafik' på FB att kunna växla mellan prenumerationerna
i Kontrollpanelen och Nya inlägg. För att hänga med i egna diskussioner och inte missa nya.

Jag var först med 45:an, men i det stora hela så saknar det betydelse då man strävar efter samma mål. TA BORT dessa 45 sekunder.
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=164942
Citera
2004-12-01, 12:39
Medlem
Capones avatar
Det är ju jävligt trist om man gör en sökning, får noll träffar, går tillbaka och formulerar om söksträngen, och därefter får vänta i en halv minut till innan man kan göra om sökningen
Citera
2004-12-01, 12:43
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Vissa användare missbrukar sökfrunktionen genom att konstant söka efter t.ex. nya inlägg. Hade en användare gjort det hade det inte varit något problem men när 100 användare gör det samt ett par hundra användare till skriver inlägg, vandrar omkring på forumet blir resultatet att de som missbrukar sökfunktionen förstör för precis ALLA.

Antingen har vi ett forum som går snabbt att läsa inlägg i, snabbt att gå in i trådar och snabbt att svara på inlägg ELLER så kan vi tillåta kortare intervall men då kommer forumet gå segt som sirap.

Jag har ändrat till 30 sekunder, vi får se hur detta påverkar forumets prestanda, blir det märkbart sämre måste jag tyvärr öka tiden igen.
Citera
2004-12-01, 12:57
Medlem
Makehastes avatar
30 är ok.
Citera
2004-12-01, 13:04
Medlem
david_båths avatar
går det inte att greja så man tex kan max söka två gånger per minut? för om jag skriver fel på ett sökord typ 'treminator' så vill jag liksom ändra snabbt och söka igen utan att vänta. vill jag där efter söka igen måste jag vänta tiden som är kvar tills det gått 60 sek från den första söknignen.
Citera
2004-12-01, 13:08
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david_båth
går det inte att greja så man tex kan max söka två gånger per minut? för om jag skriver fel på ett sökord typ 'treminator' så vill jag liksom ändra snabbt och söka igen utan att vänta. vill jag där efter söka igen måste jag vänta tiden som är kvar tills det gått 60 sek från den första söknignen.
30 sekunders fördröjning är två gånger / minut
Citera
2004-12-01, 13:08
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Kan bara instämma i klagosången. Det enda bra med 45 sek. är att man går in på trådar man annars aldrig skulle titta i, bara för att ha något att göra medan man väntar.

Kan vi inte kompromissa och säga trettio?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in