• 1
  • 2
2011-09-07, 03:19
Medlem
drakflygares avatar
Jag känner en tjej som har en hund som är minst sagt skum. När hon har sex med någon, t.ex. mig, så börjar den skälla om man har den instängd i ett annat rum. Om hunden har tillgång till rummet man är i så kommer den på en gång och försöker göra saker som att slicka min tjej mellan benen eller att försöka bita mig.

Vad är det för fel på hunden? Hur tränar man bort det?
Citera
2011-09-07, 04:17
Medlem
porterpottys avatar
har samma problem med en av katterna, den ska alltid slicka mig på kulorna.
Citera
2011-09-07, 07:42
Medlem
Haha det är svinjobbigt, jag vet! Jag har/hade samma problem med min hund. Som tur är har jag henne inte på heltid. Hon klarade inte av att se mig ha sex med någon, det är något med ljudet, vi rör på oss etc som gör att hon vill vara "med". Men inte så roligt när 35kg hund kommer och hoppar upp i sängen när man är uppe i det!

Mitt tips är att stänga in hunden i ett rum en bit bort/ alternativt ha sex någon annanstans.
Citera
2011-09-07, 08:04
Medlem
Nostradumbasss avatar
Är hunden en borderline Collie?
Citera
2011-09-07, 09:30
Medlem
Hundar kan man LÄRA saker. Slå till den och säg att den ska gå och lägga sig när den hoppar upp i sängen. Smärta är ett språk som alla talar.
Citera
2011-09-07, 09:40
Bannlyst
Suck, hunden tror att du skadar dess ägare och vill skydda. Sen att djur slickar och liknande på såna områden är väl välkänt även för idioter?
Citera
2011-09-07, 09:51
Moderator
NewDeers avatar
Nej, hunden är inte svartsjuk. Hundar vet inte vad svartsjuka är. Däremot vill den ha uppmärksamhet/skydda sin ledare. Herregud...
Citera
2011-09-07, 10:44
Medlem
edettomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Nej, hunden är inte svartsjuk. Hundar vet inte vad svartsjuka är. Däremot vill den ha uppmärksamhet/skydda sin ledare. Herregud...

Ingen dålig myt, klart som fan hundar är/kan vara svartsjuka.
Citera
2011-09-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flixa
Hundar kan man LÄRA saker. Slå till den och säg att den ska gå och lägga sig när den hoppar upp i sängen. Smärta är ett språk som alla talar.

Slå till den? Då ska man nog inte ha en hund om man måste slå den för att börja lyda.
Citera
2011-09-07, 10:54
Medlem
OffensiveShits avatar
Hunden är ett flockdjur. Gör man något där den inte känner sig inkluerad så försöker den bjuda in sig själv.

Antar att hunden känner till vad nej betyder. Då är det bara börja träna..stäng in er och skrik nej tills den lägger av, sen belöning osv fortsätt. Är ni lata och orkar inte så kan ni ju lägga något hunden inte gillar vid eran dörr. T.ex min hund avskyr Tryckluftsprayburkar, inte för att jag sprutat på honom men han gillar inte hur det låter och springer iväg.
Citera
2011-09-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OfUppsala
Slå till den? Då ska man nog inte ha en hund om man måste slå den för att börja lyda.

Om man vill få den att fatta snabbt så är det ett bra sätt.
Citera
2011-09-07, 11:06
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edettomten
Ingen dålig myt, klart som fan hundar är/kan vara svartsjuka.
Nej, hundar kan inte känna den känslan. Däremot kan försvara sitt revir och sin ledare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in