2011-09-07, 18:00
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Hehe med Antikrist knappast eller tänkte du att jag skule få mer ledtrådar på det sättet?
Om hon nämner "Gud" eller "Jesus" när hon kommer kan hon inte gärna vara antikrist.
Citera
2011-09-07, 19:11
Medlem
Jippa86s avatar
antikrist är för fan inte satans avkomma. Antikrist är folk som inte tror på kristendomen. alltså typ en jävla massa här i sverige och världen. Antikrist behöver inte va folk med svarta kläder och nitar som lyssnar på norsk black metal.
Citera
2011-09-07, 19:27
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jippa86
antikrist är för fan inte satans avkomma. Antikrist är folk som inte tror på kristendomen. alltså typ en jävla massa här i sverige och världen. Antikrist behöver inte va folk med svarta kläder och nitar som lyssnar på norsk black metal.
Jag är förvisso så hard-core ateistisk att jag kan kalla mig antikristen men Antikrist (obestämd form) är faktiskt ett egennamn för just det trams TS yrar om http://sv.wikipedia.org/wiki/Antikrist Man kan lätt vara ateist utan att vara antikristen likväl som man kanske inte är antimuslim heller om man inte bryr sig så mycket om folk tror på sagor.
Citera
2011-09-07, 21:10
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jippa86

Antikrist är en individ utvald att styra på Jorden å Lucifers, Satans vägnar och denna person kan vara en man eller en kvinna. Icke någon Antikristen. Antikrist är då rent logiskt Jesus Kristus totala motsats. Satans barn helt enkelt. Det har genom historien funnits väldigt många teorier om vem som skulle kunna vara Antikrist varav en teori är att det skulle ha varit påven Edvard den den andre samt även även George W Bush osv.

Så nej Antikrist är inte en synonym för Antikristen.
Citera
2011-09-07, 21:56
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Jo nu är det så hör och häpna att jag tror att Antikrist själv jobbar på skolan och för er som inte vet vem Antikrist är så är det Satans avkomma. Nu är det så här att jag går i en gymnasieskola i STHLM där denna lärare oturligen behagar jobba och när jag så mycket som tittar på henne så känner jag som om hon försöker dra ner mig i helvetet! Detta är förjävligt och försökt komma över känslan men det går bara inte!

Hon verkar granska mig och på något sätt försöka komma in i mitt huvud på vilket sätt vet jag ej men det är djupt olustigt flera av mina klasskamrater har rapporterat samma obehag med samma lärare.

Nu till frågan ni alla undrar: Är killen knäpp? Svaret är nej: Jag har ingen psykisk sjukdom knarkar och driker ej samt har känt något sådant här tidigare. Tänker spontant på Omen filmerna om ni sett de när jag ser läraren i fråga. Hon påminner ruskigt mycket om Damien.

Så nu vill jag ha tips för hur jag ska agera samt försöka klura ut vad detta egentligen handlar om.

Förstår om ni tycker hela tråden verkar psyk men det är som det är och jag har inga övriga avesioner mot läraren i fråga så omdömet är ej påverkat.

Låter allvarligt. Tycker det är bäst att du konsulterar en präst för excorcism. Svenska kyrkan är nog tunnisar nuförtiden, men om du är katolik kan du nog få tag i någon riktigt skicklig jesuitpater. Lycka till och berätta hur det går. Visserligen är det nog inte helt ofarligt att konfrontera Antikrist, men skulle du stryka med har du iallafall vunnit martyrkronan, och är du katolik bör en helgonförklaring ligga i de möjligas ram. Stort Grattis!!!!
Citera
2011-09-07, 22:04
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Låter allvarligt. Tycker det är bäst att du konsulterar en präst för excorcism. Svenska kyrkan är nog tunnisar nuförtiden, men om du är katolik kan du nog få tag i någon riktigt skicklig jesuitpater. Lycka till och berätta hur det går. Visserligen är det nog inte helt ofarligt att konfrontera Antikrist, men skulle du stryka med har du iallafall vunnit martyrkronan, och är du katolik bör en helgonförklaring ligga i de möjligas ram. Stort Grattis!!!!

Så det är en win win situation asså! Härligt!
Citera
2011-09-07, 23:20
Medlem
Du får skaffa rökelse och så tänder du på dem i klassrummet.Jag har alltid med mig rökelse i handväskan och tänder på i bussen eller på tåget eller var som helst.Det fräschar upp och hjälper mot det mesta.
Citera
2011-09-08, 00:01
Bannlyst
bär krucifix, kasta vigvatten på henner eller fråga om hon vill köpa din själ
Citera
2011-09-08, 18:52
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
bär krucifix, kasta vigvatten på henner eller fråga om hon vill köpa din själ

Lär bära krucifix iallafall
Citera
2011-09-08, 18:54
Medlem
Snurrar hennes huvud när hon förhör er på läxan? Luktar hon ruttet kött?
I så fall är hon en demon!
Citera
2011-09-08, 18:56
Medlem
Litenklens avatar
Måste fråga, inga raketspyor?
Sen tycker jag fortfarande att du skall snacka med skolpsykologen.
Citera
2011-09-08, 23:04
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Så det är en win win situation asså! Härligt!
Jag lovar att bränna rökelse framför ditt altare om du blir helgonförklarad!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in