Hej!
Ursäkta den flummiga trådrubriken!
För 7 år sedan när jag var typ 15 år tog jag jägarexamen, även för högvilt. Jag gjorde det för att jag blev erbjuden möjligheten och kände att jag var intresserad.
Sen gick åren och jag använde aldrig min jägarexamen. Jag har aldrig jagat alltså.
Nu känner jag dock en stark längtan efter att börja jaga. Jag har ett stort naturintresse.
Problemet är att ingen i familj/vänskapskrets sysslar med jakt överhuvudtaget. Jag har alltså ingen som jag kan följa med ut.
Hur brukar man komma i kontakt med folk som man kan följa med? Annonsering? Vilken typ av annonsering bör jag söka?
Jag vill ju liksom ha en mjukstart där jag friskar upp mina gamla jägarexamenskunskaper. Jag har heller varken vapen eller vapenskåp, och planerar inte att köpa det direkt. Jag vill liksom börja med att bara följa med ut och lära mig saker.
Är det ett jaktlag jag bör gå med i? Eller blir det "för mycket"?
Jag har ingen möjlighet att lägga ner jättemycket tid då jag pluggar på universitet.
Har ni några tips på i vilken ände jag skall börja?
Jag vill ju inte ta mig vatten över huvud och gå med i ett jaktlag direkt som kräver att jag har massa erfarenhet/tid osv...
En mjukstart alltså
Hjälp mottages tacksamt! Nämnas bör väl att jag bor i Borås/Göteborgtrakten.