2011-09-06, 18:58
Bannlyst
Tja suttit med Virtualbox ett par ggr b.la i skolan och nu hemma.

men en grej jag inte förstått mig på, hur får jag filer in på den?
menar jag installerar daemontools å sådant utan problem men om jag har en ISO fil på Host datorn (min egen då) hur fan får jag över den?

testade något där uppe förut men filerna fanns no where to be found?! vart jag än kolla och enligt boxen så skulle filerna vara isatta men var befinner sig allt då?
Citera
2011-09-06, 20:12
Medlem
christerys avatar
Nu har jag inte pillat med Virtualbox utan med VMWare workstation och där kan man konfa för att nå hosten.

Men ett share (utdelad disk) och så anslut till det borde väl funka om du får dela ut diskar.

Möjligt att du måste kopiera ner filen till disk, vet inte om man kan dela från deamon.
Citera
2011-09-06, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Nu har jag inte pillat med Virtualbox utan med VMWare workstation och där kan man konfa för att nå hosten.

Men ett share (utdelad disk) och så anslut till det borde väl funka om du får dela ut diskar.

Möjligt att du måste kopiera ner filen till disk, vet inte om man kan dela från deamon.

nej alltså, inte dela med Daemon, men jag har mina filer som jag behöver i Iso filer :/ spel och annat som jag har problem med i W7 så därf virtualiserar XP
men jag kan inte få över iso filerna, vet att man ska kunna "shara" som mellan datorer i ett hemnätverk men får de inte fungera :P

försökt drag & drop men... :P hahaha funkar inte =)
Citera
2011-09-06, 22:17
Medlem
extremesantas avatar
Se till att hosten och klienten är på samma subnät, dela sedan ut filerna på hosten och sätt ditt konto, eller alla på rättigheter sen skall det inte vara nåt bekymmer.

EDIT:
http://www.howtogeek.com/howto/windo...dows-7-and-xp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in