2011-09-06, 18:12
Medlem
Tjena!
Sger p en gng att jag inte r speciellt datorkunnig.

Jag satt nyss och var p gng att skriva klart en uppsats som jag jobbat lnge med p datorn, i microsoft works. Nu nr jag skrev kom det pltsligen upp en ruta dr det stod att programmet hade slutat fungera och att windows sker en lsning p problemet.
Dum som man r s klickar jag p avbryt, varp hela programmet stngs ner och nu nr jag vill ppna projektet kommer en ruta upp dr det str att filen inte kan ppnas, vilket kan bero p att den r skadad eller ppen i ett annat program...
Efter varje skrivomgng har jag givetvis sparat.
S, vad har ni fr tips till mig? Gr det att fixa problemet?
Som ni frstr r det sista jag vill gra att skriva om hela skiten p runt sex sidor.
r sjukt tacksam fr svar!
Citera
2011-09-06, 18:23
Medlem
Omiis avatar
Ifall du har sparat dokumentet br det finnas kvar, prova byta namnet p filen? Vild gissning!
Citera
2011-09-06, 20:34
Medlem
Jag tror inte att texten r borta om du har sparat den. Ofta brukar texter i ordbehandlare autosparas ocks s chansen r stor att du har den kvar. Om det r programmet som har slutat fungera s kan det avhjlpas genom att starta om datorn. S lnge som programmet fungerar s borde det kunna lsa din textfil.
Citera
2011-09-07, 13:35
Medlem
Okej, testade att ppna filen med Notepad och textraderna kom upp fast mellan varje bokstav r det en liten ruta i vilken det str "NUL". Kan man p ngot stt f bort alla dessa rutor och gra texten vanligt lsbar??
Citera
2011-09-07, 13:51
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansHandikappad
Okej, testade att ppna filen med Notepad och textraderna kom upp fast mellan varje bokstav r det en liten ruta i vilken det str "NUL". Kan man p ngot stt f bort alla dessa rutor och gra texten vanligt lsbar??
Allts, ett oknt tecken. Prova att lsa som en annan kodning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in