2011-09-06, 14:17
Medlem
Har ett nytt grafik och moderkort, grafikkortet heter AMD Radeon HD6450, moderkortet är ett MSI760GM-E51

Alla drivrutiner installerade som sig bör.

Problemet är att grafiken är suddig och har "skuggor" ( ex muspekaren har fadeande muspekare bakom sig), pillande med skärminställningar har inte gjort något.

I spel är grafiken helt klart bättre än förut, inga skuggor eller suddigheter.

Windows XP är OS, kan det vara det som är bekymret?
(jag är inte så jävla skillad på sådanthär, så ni behöver inte mobba mig...)

Tacksam för alla tankar om saken.
Citera
2011-09-06, 14:21
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LingonGrovan
ex muspekaren har fadeande muspekare bakom sig
Det där är en inställning i Windows bara. Jag tror inte det här är ett hårdvarufel du har, förmodligen bara något som är felinställt i Windows
Citera
2011-09-06, 15:34
Medlem
Boggas avatar
Drivrutinsproblem förmodligen. Just det där med muspekaren har många haft problem med. Testa tanka hem den senaste drivrutinen från AMD's hemsida.

Först så avinstallerar du din nuvarande drivrutin, startar upp datorn i felsäkert läge och rensar "resterna" med programmet driver sweeper. Starta sen om datorn igen och installera de nya drivrutinerna.
Citera
2011-09-06, 23:50
Medlem
Datorn har nu även börjat "frysa" (ljudet hänger upp sig och skärmen låser sig, fixas av en omstart) men bara när ett rararkiv unraras *host* Hänt tre gånger under dagen.

Fortfarande ett troligt drivrutinsproblem? Drivrutinerna är uppdaterade och klara, men det gjordes ingen säkertlägerensning innan.
Citera
2011-09-07, 15:26
Medlem
Xoriouss avatar
Prova med ett annat grafikkort. Om samma problem kvarstår kan det vara moderkortet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in