2011-09-05, 23:24
Medlem
Har köpt mig en värsting dator (tycker jag då)
Asus P8 Z68-V PRO
i7 2600k 3.4GHz
Corsair GS 700w (80+)
SSD OCZ Agility 3 120GB
WD Caviar Black 2TB
AMD Radeon HD 6970 2GB

Jag har iallafall installerat windows 7 etc, men min skärm vill inte ta emot någon signal då jag har i mitt grafikkort, så jag kan endast komma in i Windows och BIOS då jag kör utan grafikkort.
Har testat installera drivrutiner på datorn innan jag sätter i grafikkortet men de vill inte installera sig pga av att det inte finns något kort som den känner av. På XFX hemsida hittar jag heller inte någon information gällande drivrutiner...

Kan ju vara bra att tillägga att jag kör med en HDMI-VGA kabel. (HDMIn sitter i datorn och VGA kontakten på skärmen pga av att den inte har något HDMI uttag.)

Är det någon som har någon lösning/tips/förslag?
Tacksam för alla svar!
Citera
2011-09-05, 23:33
Säker på att du stoppat i kortet ordentligt så att det ej sitter lite snett, samt anslutit strömkontakt(erna) till grafikkortet?
Senast redigerad av KIR 2011-09-05 kl. 23:36.
Citera
2011-09-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIR
Säker på att du stoppat i kortet ordentligt så att det ej sitter lite snett, samt anslutit strömkontakterna till grafikkortet?
Jajamen! Har pluggat in PCI-E x 3+1pin samt 3pin.
Citera
2011-09-05, 23:56
Medlem
Ursäkta min klanthet, menar inte VGA utan (HDMI till DVI (Har ingen som helst aning om det är A,D eller I typen)).
Citera
2011-09-06, 07:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2011-09-06, 20:29
Medlem
Det har löst sig, fixade en DVI-DVI kabel och det funkade perfa!

Man måste tydligen först installera den med "standard kabeln" eller vad man ska säga innan man ger sig in på HDMI och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in