2011-09-05, 18:25
Medlem
Kneegros avatar
För några veckor sen skrev jag detta:
Citat:
"Min dator har blivit cp. Rent ut sagt.

När jag trycker på startknappen på morgonen efter att den varit avstäng några timmar så brummar den till sen slocknar igen. Så gör den några gånger. Sen går den igång, men den brummar högt som fan och ger inga signaler till skärmen, musen, tangentbordet, usbet eller något så den går inte använda. Efter en stund med det överdrivna brummandet så stängs den av av sig själv.

Sen återgår den till att bara brumma till och slockna igen när man trycker på startknappen några gånger, och vanligtvis så går den upp i det överdrivna brummandet igen.

Efter tio minuters försök så verkar den ha "värmts upp" och startar normalt som om inget hade hänt."

Nu har problemet utvecklats, och datorn startar och låter normalt på första försöket (Möjligtvis varvar den lite mer än vanligt) men den sänder inte ut några signaler alls till skärm, USB, tangentbord, osv. så det funkar liksom ändå inte även om den låter.

En vän tipsade mig om att det antagligen fanns något som kunde fixa det tillfälligt och kortvarigt tills jag fixat en ny dator, åtminstone så datorn går att använda till enkla saker som internet och film, kanske inte till spel.

Så har ni tips på något man kan göra åt det?
Citera
2011-09-05, 18:34
Medlem
riXs avatar
Testa med ett annat nätagg. Har du ingen annan dator du kan låna ett nätagg från kan du köpa ett billigt för 300:-.

Kolla även vad det är som "brummar", fläkten i nätagget?
Citera
2011-09-05, 19:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2011-09-18, 10:51
Medlem
Kneegros avatar
Fler tips?
Citera
2011-09-18, 11:06
Medlem
AvantiPopolos avatar
jag har nästan samma problem som dig fast inte riktigt lika illa, men dem första 3-4 gångerna jag försöker starta datorn så bara dör den vid uppstart sen efter kanske 5 - 10 min startande så går den igång som vanligt. jävligt jobbigt detta

Någon sa till mig att det kan vara att den överhettar pga damm o skit, men eftersom att de precis som du säger känns som att nätagregatet måste värmas upp så låter ju inte de så logiskt i mina öron.

Försöker ha igång datorn 24/7 nu så slipper jag starta upp den. Om jag får för mig att stänga av den tänker jag iaf rensa ut allt damm, kan återkomma om de nu mot min förmodan skulle vara lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in