2017-11-03, 20:01
Medlem
UT64s avatar
Jag tänker lite på likheten mellan Virtanen och den engelske sexualförbrytaren Jimmy Savile.

Båda "brann" för olika samhällsfrågor. Virtanen för feminism och Savile för sjuka barn.
Virtanen påstår att han kommer från den hårda arbetarklassen precis som Savile gjorde.

I båda fallen så fanns det en massa människor som visste vad som pågick, men media
låtsades inte om det. De skyddade svinen, och lät dem hållas.
Båda två lyftes till skyarna av kändisar och politiker - Savile var kompis med Thatcher
och Virtanen med Löfvén.

Och båda två levde dubbelliv. Utåt sett prydliga - Inombords hade de avgrunder av perversitet
och ondska. Savile avslöjades inte under sin livstid vilket tack och lov Virtanen blivit.
Citera
2017-11-03, 20:10
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Mig veterligen är förundersökningen nerlagd sen många år tillbaka för det inte går att styrka händelsen. Tror inte de tänker öppna den igen bara för Wallin hängt ut han nu.

Har du missat att det är minst 11 andra kvinnor och närmare 20st som det sägs finnas som blivit drabbade. Så Wallins fall tror jag de kan plocka upp om det visar sig att de andra fallen har grund för anmälan.

Men är mängden kvinnor som är Virtanens problem i trovärdigheten.
Citera
2017-11-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Har du missat att det är minst 11 andra kvinnor och närmare 20st som det sägs finnas som blivit drabbade. Så Wallins fall tror jag de kan plocka upp om det visar sig att de andra fallen har grund för anmälan.

Men är mängden kvinnor som är Virtanens problem i trovärdigheten.
De ska fortfarande bevisa varje enskilt fall. Du kan inte bli dömd för en våldtäkt och sedan automatisk bli skyldig om 100 andra anklagar dig. För övrigt tror jag Cissi vs Virtanen är preskriberat eftersom 10 år gått sedan den påstådda händelsen
Citera
2017-11-03, 21:33
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Kanske kommer Virtanen att helt dra sig tillbaka till en anonym tillvaro, ungefär som Ludmila Engquist gjorde.

Just Ludmila kanske kan vara ett exempel för Virtanen. Först några år utomlands (USA för hans del?), därefter återflytt till Sverige till ett lågprofilerat yrke.

Att han skulle återvända som journalist känns alltmer osannolikt.
Vad skulle han jobba med där? Tror inte att en amerikansk blaska vill anställa någon som varken har engelska eller spanska som modersmål. Dessutom är USA väldigt restriktiva mot invandrare inblandade i brott.
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du får liksom nöja dig med det. Tills om Virtanen offentligt ger sin version om kvällen/natten. Det finns liksom bara två personer som vet vad som hände eller inte hände. Allt gällande förundersökning och polisprotokoll har sekretess och är skyddande för all framtid. En polis som är nyfiken och går in och försöker läsa dessa begår ett brott. Att de har sekretess är för att det inte blev något åtal.
Förundersökningar har 70 års sekretess, så framtida historiker som utreder gammelmedias död kommer säkerligen att rota i detta.
Citera
2017-11-03, 22:01
Medlem
NoTruces avatar
Om det nu kan misstänkas att Fredde faktiskt använt roppar i sitt modus operandi får man väl anta att han införskaffat dem högst olagligt? Jag menar, det är väl inget man får förskrivet hur som helst?
Citera
2017-11-03, 22:05
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Jag tror att det börjar bli dags att lämna högervänsterskalan, det handlar i mina ögon om "elit vs folket". Även om SD ligger mig närmast om hjärtat i riksdagen är de också en del av eliten. Oavsett vilka som får sina liv kvaddade av MeToo så träffar skiten rätt fläkt, för en gångs skull kan man äta utan att först behöva tvätta händerna.

Nejmen... alltså det har ju varit mest fokus på kändisar (i "gammelmedia" och sociala medier) och det är inget konstigt med det, Svennebanan som har fingrarna på fel ställe blir inte uthängd med namn. Helt rätt. Men det här handlar inte om eliten mot folket. Den som tafsar på eller våldtar en kvinna kan lika gärna stå under henne i den sociala hierarkin.
Men det är helt sant att det är mycket mer hyschhysch i överklassen. Misshandel, fyllor, våldtäkter förekommer minst lika ofta i dyra villor som i enkla lägenheter. Det märks inte lika mycket bara.

Att det är just Virtanen som många ute på högerkanten är mest skadeglada om är inget konstigt iofs, bratsen kring Stureplan eller konservativa politiker i GB är ju inte lika kul att hångarva åt.
Citera
2017-11-03, 22:54
Medlem
Panik! Letat febrilt hela kvällen efter den korta film då 3 personer iklädda Timell, Virtanen och kroner- masker knackar på hos folk för att skrämmas. Någon som vet var man kan se den?
Citera
2017-11-04, 00:01
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Jag motsäger mej inte att han är ett svin eller att det skulle kunna skett en våldtäkt. Det jag ville veta är om Cissi verkligen minns en våldtäkt eller om hon mer antar att den skett för att hon inte tänder på Virtanen och var öm i slidan dagen efter. Hon minns ju fan inte. För övrigt är ju Cissi Wallin själv ett ärkesvin som mer ofta än sällan beter sig otrevligt mot människor hon inte tycker väger upp till hennes standard så ingen jag direkt håller högre än Virtanen. Samma skitar bägge två.
Jag vet inte om de är "samma skitar", tvivlar på det, men några större skrupler verkar hon inte ha. Här är hon på rasistjakt, lite för skojs skull. Hon var visserligen inte ensam.

Citat:
Ursprungligen postat av Journalisten
”Förlåt, det var en rape… det var en rape, förlåt… det var en rape, förlåt, jag är så långt från rasist man kan vara… det var en rape, jag ber om ursäkt!!!”
Det sved i hjärtat att läsa. Det var ju inte den här killen som skulle be om ursäkt. Förutom från den smaklöse, anonyme skämtaren borde ursäkterna gå i motsatt riktning, från mobben som både dömt och straffat en oskyldig privatperson ohörd; behäftat hans för- och efternamn och twitterkonto med de grövsta av anklagelser.
Mitt i den ändlösa raden av förlåtsvar utvecklade han, uppgivet:
”Min twitter har under natten blivit rapead! Det där med källkritik på sociala medier existerar INTE!”
Att frågan om källkritik inte hade väckts av någon av alla journalister som deltagit i hatmobben, utan av det 19-åriga offret, chockade mig. Och inte nog med det – här fanns journalister som vägrade se att de gjort något fel, som tog emot killens ursäkt men inte medgav någon skuld i gengäld.
När jag bad en av dem – radio- och tv-profilen Cissi Wallin, tillika aktivistiskt självförkunnad antirasist – om en kommentar svarade hon: ”Jag har inte tid att kolla alla som skriver saker.”
”Men du hade tid att sprida falska rykten om en oskyldig privatperson till alla dina followers”, fortsatte jag, och Cissi Wallin slog ifrån sig ytterligare: ”Men snälla, hur skulle jag kunna veta att det inte var något korkat han hävt ur sig?”

Kjell Häglund, 2012: https://www.journalisten.se/kronika/en-vadjan-till-alla-journalister

Naturligtvis är det djupt problematiskt att komma till polisstationen fem år efter misstänkt brott, med minnesbilder som kanske manats fram i s.k. psykoterapi. Men snälla, hur ska vi kunna veta att det inte var ett konstruerat "minne"? Nå, det drabbar ingen oskuld. Finns det starkare bevisning i andra fall stärker det Wallins påståenden.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2017-11-04 kl. 00:59.
Citera
2017-11-04, 01:16
Medlem
musttomtes avatar
Vidare menar de att namn- och bildpubliceringarna har inneburit allvarlig skada för honom själv, hans minderåriga barn och hans närmaste familj. Samt att namn- och bildpubliceringen efter dessa publiceringar har blivit så pass omfattande att hans namn och/eller bild används ”i snart sagt varenda artikel som rör den sk metoo-kampanjen eller sexuella övergrepp i allmänhet som en sorts genrebilder".

Virtanen du skulle gett fan i sista groggen.....

https://www.journalisten.se/nyheter/virtanen-po-anmaler-expressen-och-svd
Citera
2017-11-04, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Vidare menar de att namn- och bildpubliceringarna har inneburit allvarlig skada för honom själv, hans minderåriga barn och hans närmaste familj. Samt att namn- och bildpubliceringen efter dessa publiceringar har blivit så pass omfattande att hans namn och/eller bild används ”i snart sagt varenda artikel som rör den sk metoo-kampanjen eller sexuella övergrepp i allmänhet som en sorts genrebilder".

Virtanen du skulle gett fan i sista groggen.....

https://www.journalisten.se/nyheter/virtanen-po-anmaler-expressen-och-svd

Jag tror inte han var full utan det är så han gjort mot alla kvinnor han stött på. Jag antar att hans fru tycker att det är ok med tanke på att alla andra sambos jackar av på en gång.

Sedan läste jag att finske pedofilen Virtanen blev irriterad att ha fått sparken från Aftonbladet och tyckte att hon som sparkade honom inte klarade att hålla emot. Men det skulle han ha tänkt på innan han började kladda på kvinnor och varför ska någon skydda en brottsling som dessutom förminskar det han gjort genom att säga att det var något som ligger långt bak i i tiden. Han har ju inte sonat för de brott han utsatt andra för oavsett hur gamla brotten är. Att suga av någon bara för att få sitta på ZTV innebär inte att man är smart. Att bli journalist och ljuga klarar ju alla av om man är kriminell. Frågan är om man är beredd att sära brett och suga av mot att få ett jobb...
Citera
2017-11-04, 06:02
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assburger913
Jag tror inte han var full utan det är så han gjort mot alla kvinnor han stött på. Jag antar att hans fru tycker att det är ok med tanke på att alla andra sambos jackar av på en gång.

Sedan läste jag att finske pedofilen Virtanen blev irriterad att ha fått sparken från Aftonbladet och tyckte att hon som sparkade honom inte klarade att hålla emot. Men det skulle han ha tänkt på innan han började kladda på kvinnor och varför ska någon skydda en brottsling som dessutom förminskar det han gjort genom att säga att det var något som ligger långt bak i i tiden. Han har ju inte sonat för de brott han utsatt andra för oavsett hur gamla brotten är. Att suga av någon bara för att få sitta på ZTV innebär inte att man är smart. Att bli journalist och ljuga klarar ju alla av om man är kriminell. Frågan är om man är beredd att sära brett och suga av mot att få ett jobb...

Ja han är absolut inte fri från anklagelser, i folks ögon är han skyldig.

Han ska ju anmäla Cissi Wallin med flera för förtal men det vill han nog inte får då dyker det nog upp ännu mer av tölplighet, okunnighet och dumhet.

Det värsta är att tidningsmannen är så skadad bland alla nyheter att han tror att det är bara att knalla in på redaktionen igen. Han ska få mail om pedofil samt att han är våldtäktsman.

http://www.sakerhetspolisen.se/publikationer/rapporter-amnesvis/samhallshotande-brottslighet/2008-otillaten-paverkan-mot-medier.html <-- här kan Virtanen söka skydd.

Fysiskt våld mot journalister är överlag ovanligt. Ett tiotal fall där personer med koppling till politisk extremism eller organiserad brottslighet ligger bakom våld har identifierats i den enkätundersökning som har genomförts.
Senast redigerad av musttomte 2017-11-04 kl. 06:08.
Citera
2017-11-04, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Ja han är absolut inte fri från anklagelser, i folks ögon är han skyldig.

Han ska ju anmäla Cissi Wallin med flera för förtal men det vill han nog inte får då dyker det nog upp ännu mer av tölplighet, okunnighet och dumhet.

Det värsta är att tidningsmannen är så skadad bland alla nyheter att han tror att det är bara att knalla in på redaktionen igen. Han ska få mail om pedofil samt att han är våldtäktsman.

http://www.sakerhetspolisen.se/publikationer/rapporter-amnesvis/samhallshotande-brottslighet/2008-otillaten-paverkan-mot-medier.html <-- här kan Virtanen söka skydd.

Fysiskt våld mot journalister är överlag ovanligt. Ett tiotal fall där personer med koppling till politisk extremism eller organiserad brottslighet ligger bakom våld har identifierats i den enkätundersökning som har genomförts.

Tycker att han ska anmäla henne så att fler kan träda fram. han har ju själv sagt att det var något som ligger långt bak i tiden. Då borde han ju ha glömt och förlåtit men jag antar att när det gäller andra så ska man alltid förlåta medan han själv ska kunna fortsätta kladda och fortsätta tjäna pengar. Så fungerar avskum och bottenskrap. Jag undrar hur kan jackade i sin sambo. Normala sambos lämnar på en gång när det kommer fram att han kladdat på andra och när ens arbetsgivare sparkar en för att man omgärdas av pedofil och sexanklagelser. Man bör också ta en titt på varför det är en drös med avskum som hela tiden roterar runt på hans mantalsadress. Jag tycker att Skatt borde ta en närmare titt på hans skattefifflande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in