2011-09-05, 12:18
Medlem
Hej! Jag lite frågor angående den nedre regionen hos oss tjejer. Är en tjej på 19 år, har spiral så får ingen mens, är renlig och välvårdad, duchar regelbundet. Något jag däremot aldrig gör är att tvätta mig mellan benen då jag aldrig känt något behov av det. Jag tvålar in kroppen och sen är det bra.. men har nu börjat poppa upp speciella tvålar för underlivet. Så min fråga är: Tvättar ni tjejer er mellan bena? Hur ofta? Borde man tvätta sig mellan bena trots att man inte luktar illa? Är jag konstig/ofräsh som inte tvålat mig där tidigare? :S
Mvh
Senast redigerad av Littlewing1 2011-09-05 kl. 12:29.
Citera
2011-09-05, 12:22
Medlem
Truchosthlms avatar
Nu är jag kille men dom flesta tjejer jag varit med (varit tillsammans med) har använt såna där tvålar från apoteket som är speciellt anpassade för era hallongrottor.

FB-tjejerna får gärna fylla i med det som fattas. Har så jävla tråkigt på jobbet så kände för att svara ändå.
Citera
2011-09-05, 12:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlewing1
Hej! Jag lite frågor angående den nedre regionen hos oss tjejer. Är en tjej på 19 år, har spiral så får ingen mens, är renlig och välvårdad, duchar regelbundet. Något jag däremot aldrig gör är att tvätta mig mellan benen då jag aldrig känt något behov av det. Jag tvålar in kroppen och sen är det bra.. men har nu börjat poppa upp speciella tvålar för underlivet. Så min fråga är: Tvättar ni tjejer er mellan bena? Hur ofta? Borde man tvätta sig mellan bena trots att man inte luktar illa? Är jag konstig/ofräsh som inte tvålat mig där tidigare? :S

Mvh

Det är inte bra att använda tvål mellan benen eftersom det torkar ut och kan ge problem. Det räcker att skölja lite försiktigt med vatten en gång om dagen (när man duschar).
Citera
2011-09-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truchosthlm
Nu är jag kille men det finns ju såna där tvålar anpassade speciellt för era hallongrottor. Så inte PH-värdet blir katastrof osv. Finns en del på apoteket.

FB-tjejerna får gärna fylla i med det som fattas. Har så jävla tråkigt på jobbet så kände för att svara ändå.

Jo, men grejen är att jag mycket sällan luktar äckligt (och när jag gjort det har jag givetvis tvättat mig). Men frågan är om man ska ha som rutin att tvätta sig där precis som man tvålar in resten av kroppen? Eller om det bara är nödvändigt om man har problem med ph värde och flytningar?
Citera
2011-09-05, 12:26
Medlem
Dom där tvålarna känns bara som en grej för de olika företagen att känna pengar.
Underlivet är mer eller mindre självrengörande och luktar det inte som det ska (dvs att det luktar inte lite syrligt) så är det något i kroppen som inte står rätt till, då ska man snarare uppsöka en barnmorska el liknande istället för att försöka bekämpa med någon dyr tvål som ändå inte löser problemet.
Citera
2011-09-05, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrose
Dom där tvålarna känns bara som en grej för de olika företagen att känna pengar.
Underlivet är mer eller mindre självrengörande och luktar det inte som det ska (dvs att det luktar inte lite syrligt) så är det något i kroppen som inte står rätt till, då ska man snarare uppsöka en barnmorska el liknande istället för att försöka bekämpa med någon dyr tvål som ändå inte löser problemet.

Okej, men min fråga är fortfarande: är jag konstig som inte tvättar mig och borde jag göra det? (Även fast jag luktar helt normalt och ej blöder).
Citera
2011-09-05, 12:28
Medlem
AlexOnTops avatar
Jag använder en intimtvål, varje gång jag duschar. Det behöver ju inte vara för att man luktar illa, man kan ju vara ren om kroppen men använda kroppstvål ändå också. Har använt två olika märken, den ifrån RFSU och den ifrån Lactacyd eller vad den heter, tycker den sistnämnda fungerar bäst.

Edit: jag blöder inte heller.
Citera
2011-09-05, 12:31
Medlem
Jag tvättar mig med Lactacyd, den ska ha PH-värde som passar till tvätt i underlivet.

Innan jag började använda Lactacyd så tvättade jag mig med vanlig parfymerad tvål, aldrig haft problem.
Citera
2011-09-05, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Jag använder en intimtvål, varje gång jag duschar. Det behöver ju inte vara för att man luktar illa, man kan ju vara ren om kroppen men använda kroppstvål ändå också. Har använt två olika märken, den ifrån RFSU och den ifrån Lactacyd eller vad den heter, tycker den sistnämnda fungerar bäst.

Edit: jag blöder inte heller.

Jo, det är viserligen sant men har inget behov av att börja med det om jag inte anses behöva. Vill ju inte hålla på och grejja i onödan
Citera
2011-09-05, 12:33
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Okej, men min fråga är fortfarande: är jag konstig som inte tvättar mig och borde jag göra det? (Även fast jag luktar helt normalt och ej blöder).

Nej, du är inte konstig och du bör inte använda tvål i underlivet.
Jag använder en särskild olja som finns på apoteket. Min gynekolog har sagt att tvål i underlivet ska undvikas.
Läs gärna den här länken:

http://www.vardguiden.se/Tema/Sex-och-samlevnad/Kroppen/Underlivshygien/
Citera
2011-09-05, 12:33
Medlem
StockholmSyndromes avatar
Att tvätta sig är viktigt både för män och kvinnor, då det fastnar urin, sekret, damm, smuts etc.
Om man inte vill använda parfymerande tvålar så åtminstone skölja mellan läpparna/ dra tillbaka förhuden.
Citera
2011-09-05, 12:34
Medlem
Truchosthlms avatar
Citat:

Det är väl upp till dig. Vissa skiter ju i tvål fullständigt och sköljer lite med vatten bara.

Förstår vad du menar med att du inte vill greja där i onödan. If its not broke, dont fix it.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in