Citat:
Ursprungligen postat av Soulweeeper
Jag tvättar mig med Lactacyd, den ska ha PH-värde som passar till tvätt i underlivet.
Innan jag började använda Lactacyd så tvättade jag mig med vanlig parfymerad tvål, aldrig haft problem.
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Nej, du är inte konstig och du bör inte använda tvål i underlivet.
Jag använder en särskild olja som finns på apoteket. Min gynekolog har sagt att tvål i underlivet ska undvikas.
Läs gärna den här länken:
http://www.vardguiden.se/Tema/Sex-och-samlevnad/Kroppen/Underlivshygien/
Okej, tack för bra läsning! Att man ska undvika tvål har jag redan förstått, men om jag inte luktar, inte blöder mm, är det då nödvändigt för mig att börja tvätta med intimtvål och oljor? Eller räknas jag som ofräsh om jag låter bli? Det är det jag vill ha svar på!
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmSyndrome
Att tvätta sig är viktigt både för män och kvinnor, då det fastnar urin, sekret, damm, smuts etc.
Om man inte vill använda parfymerande tvålar så åtminstone skölja mellan läpparna/ dra tillbaka förhuden.
Damm och sekret finns ju alltid "på plats" och rensas ju ut när man kissar ovs?
Citat:
Ursprungligen postat av Truchosthlm
Det är väl upp till dig. Vissa skiter ju i tvål fullständigt och sköljer lite med vatten bara.
Förstår vad du menar med att du inte vill greja där i onödan. If its not broke, dont fix it.
Precis! Låter mer än gärna bli men vill först klargöra om det är hygieniskt nog att inte tvätta sig? Eller om jag är ofräsh?