Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-05, 02:23
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Sitter här på kvällskvisten och kan inte sova och funderar på varför, DYGNET ÄR FÖR KORT!
Mer ingående: man vill helst sova 10 timmar per natt, men man är inte trött efter 14. alltså, vaknar jag kl 12 så vill jag ha sovit 10 timmar, men sedan kl 02 på natten är man inte det minsta trött och kan inte sova förrän tidigast kl 04, sen vaknar man kl 08 och är jävligt trött. men senare frammåt kvällen börjar man äntligen bli pigg och kan ändå inte sova förrän tidigast kl 02. vaknar kl 8 och är skittrött, piggnar till på kvällen och somnar sent.

Borde inte dygnet förlängas med ca 3 timmar så man hinner både sova och vara vaken?
Håller ni inte med mig?
Citera
2011-09-05, 02:24
Medlem
jud3ns avatar
jag är med dig på den här!

jag älskar natten och hatar att behöva tänka på att gå upp tidigt bara för att jag är en nattuggla!

nattjobb skulle jag kanske kunna satsa på men det är på natten jag känner mig fri just pga att jag inte arbetar då antar jag
Citera
2011-09-05, 02:29
Medlem
UNIKEFFs avatar
Alla har sin naturliga dygnsrytm men de som jobbar måste ju anpassa sin. Därför som folk alltid säger att de "vänder på dygnet" när de är arbetslösa eller sjuka. I själva verket är det naturliga för människan att vara uppe sent och sova bort de dödstrista förmiddagarna som inte gör någon glad.
Citera
2011-09-05, 02:47
Medlem
Ghozts avatar
Har också tänkt på det här!
Om dygnet vore 26 timmar vore det perfekt för mig!
Citera
2011-09-05, 03:05
Medlem
Sereenas avatar
Samma här, "mitt" dygn är några timmar längre än klockdygnet.
Citera
2011-09-05, 03:16
Medlem
Tretusentals avatar
Jag har löst det någorlunda... Jag går upp kl 3 på morgonen, kan nu kontrollera mitt dygn bättre eftersom om jag är trött när jag kom hem ifrån studierna så kan jag sova en timma eller två, för att sen kunna vara vaken till 11-12.

Jag förstod att det var bättre att gå upp tidigt än att vara uppe sent om jag är otydlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in