2011-09-04, 23:07
Medlem
gandihellfishs avatar
Köpte mig nyligen en ny Dell XPS laptop. Och när jag kollar på film, eller spelar upp ljud, vilket ljud som helst så händer det ibland att hela datorn säckar efter och ljudet laggar fram snabbt (trrrrrrrrrrrr) om ni förstår den urkassa förklaringen. Detta händer så pass ofta att man blir riktigt riktigt förbannad. Tydligen är detta ett relativt vanligt fel med Dells datorer överlag, men jag har ej funnit någon lösning.
Hjälp!
Citera
2011-09-05, 21:54
Medlem
har samma problem med min xps 17 så jag letar också efter svar...har inte hittat något svar alls på vad de beror på eller hur man fixar det. Sjukt jobbigt när det saktar ned och ljudet distar och bilden laggar
Citera
2011-09-08, 15:35
Medlem
Ingen som vet något?
Citera
2011-09-10, 01:05
Medlem
Är det när du lyssnar på streamat...typ spotify och kollar streamad video? Använder du trådlösa nätverksuppkopplingen?
Citera
2011-09-12, 21:54
Medlem
gandihellfishs avatar
Det uppstår i all sorts ljuduppspelning. Skype, youtube, film, spotify med mera.. till och med plingandet från facebook.

Ja jag använder trådlös uppkoppling. Har hört att det kan vara problemet, men har uppdaterat till senaste drivrutiner, men utan resultat.
Citera
2011-09-15, 23:28
Medlem
Ja för jag har upptäckt att det inte uppstår något ljudproblem när jag spelar upp lokala filer...alltså musik som ligger på hårddisken. Så det måste vara något som krockar med nätverkskortet
Citera
2011-09-16, 02:03
Medlem
chribsson2s avatar
Här hade ni några olycksbröder som fick lite hjälp. Mest med länkar dock...
http://forums.computershopper.com/ar...php/t-643.html

Minns att jag hade samma problem med en hP 6730. Höll på hur länge som helst med det, provade alla tips om drivisar, trådlöst nätverk mm.... skadlig programvara kunde vara orsaken fick jag också höra. Till slut sket jag i det, gjorde en ominstallation, och lagget var väck... liksom en del foton,,,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in