Citat:
Ursprungligen postat av
cheezy
Funderar på att söka skuldsanering. Har 600-700 tusen i skulder och klarar helt enkelt inte av att betala dom. Har redan skulder hos kronofogden och många föreläggande. Nu har jag ett par frågor.
Vad är bäst för mig? Att ansöka om skuldsanering eller bara låta det vara och låta kronofogden ta pengar av mig när jag får summor insatta på bankontot?
Läste runt lite på deras sida och de skriver att de går ut med fallet till tidningarna när de inleder en undersökning angående skuldsanering. Gäller det alla?
Beror helt på hur skulden uppkommit ..om du har personer som kan hjälpa dig med ansökan ..jag själv hade min social sekreterare som skötte mycket . Han kan vilka rättigheter jag har . Rek oavsett och söka hjälp hos socialen eller en skuld rådgivare eller liknande. Men som sagt . Omöjligt att säga på rak arm om du får skuldsanering.
Sedan beror de även på inkomst..sjukdomar ( add / ADHD bla ) som kan göra att man brister i impulskontroll .
Pengar gör inte oss lyckliga ..jag har levt på existensminimum länge och skuldsanering idag..längesedan jag mått bättre. Jag vet att någon tar hand om mina pengar som har koll på saker och ting ..han gör mig veckopeng 🙂