• 1
  • 2
2011-09-04, 14:24
Medlem
bustashots avatar
Någon som vet vad som finns på månen? (mer än den amerikanska flaggan)

Finns det något spännande som har hittats på månen?
Senast redigerad av bustashot 2011-09-04 kl. 14:48.
Citera
2011-09-04, 14:32
Medlem
FEFBGs avatar
Waow, och jag tycker jag är dålig på astronomi

Från månens wikisida:
Citat:
Månens yta består i stora drag av två olika typer av landskap som kan urskiljas med blotta ögat från jorden, de mörka så kallade haven samt de ljusare högländerna. Månhaven innehåller inget vatten utan är lavaslätter som bildats när magma för flera miljarder år sedan trängt upp från månens inre och fyllt stora nedslagskratrar och andra sänkor. Sedan länge är dock månen geologiskt död och ingen vulkanisk aktivitet förekommer idag. Hur månen bildats är man fortfarande inte helt säker på, men den ledande teorin är att den bildats som restprodukt vid en enorm kollision mellan jorden och en planet av ungefär Mars storlek under solsystemets tidigaste historia.

Klart du ser jorden från månen.
Citera
2011-09-04, 14:37
Medlem
DaCriLLs avatar
hahaha ja jisses, asså. vill inte va taskig o så men, kan du utveckla hur du tänkte när du undrar "om man kan se jorden från månen??
Citera
2011-09-04, 14:43
Medlem
bustashots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCriLL
hahaha ja jisses, asså. vill inte va taskig o så men, kan du utveckla hur du tänkte när du undrar "om man kan se jorden från månen??

Jag tänkte att beror det på vart man står på månen för att kunna se jorden, jag menar vi kan ju se månen från alla vinklar, då borde man kunna se jorden från alla månens vinklar, eller?
Citera
2011-09-04, 14:44
Medlem
bustashots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Waow, och jag tycker jag är dålig på astronomi

Från månens wikisida:

Klart du ser jorden från månen.

Frågan man inte så lär man sig inget!
Citera
2011-09-04, 14:46
Medlem
bustashots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustashot
Jag tänkte att beror det på vart man står på månen för att kunna se jorden, jag menar vi kan ju se månen från alla vinklar, då borde man kunna se jorden från alla månens vinklar, eller?

Eller nu blev det fel kanske, lät helt stört. Ah struntsamma
Citera
2011-09-04, 14:54
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av DaCriLL
Helt fel tänkt var det väl inte. Månen vänder alltid samma sida mot jorden. Om du står på sidan som är vänd bort från jorden kan du såklart inte se jorden därifrån.
Citera
2011-09-04, 15:11
Medlem
bustashots avatar
[quote=gason]Helt fel tänkt var det väl inte. Månen vänder alltid samma sida mot jorden. Om du står på sidan som är vänd bort från jorden kan du såklart inte se jorden därifrån.[/QUOT]

Mjo..
Citera
2011-09-04, 15:12
Medlem
Aviarts avatar
http://www.ironsky.net/site/film/about/

Ryktas om riktigt ondskefulla nazister håller till där.
Citera
2011-09-04, 15:15
Medlem
bustashots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
http://www.ironsky.net/site/film/about/

Ryktas om riktigt ondskefulla nazister håller till där.

Lustigt
Citera
2011-09-04, 16:24
Medlem
DaCriLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Helt fel tänkt var det väl inte. Månen vänder alltid samma sida mot jorden. Om du står på sidan som är vänd bort från jorden kan du såklart inte se jorden därifrån.

nä de e klart, står du på andra sidan månen i förhållande till jorden så e de klart du inte ser den, du har ju en stor jäkla måne i vägen haha.

men asså ja trodde de va rätt självklart.
Citera
2011-09-04, 16:26
Medlem
DaCriLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustashot

nä tnäk efter nu här, vi ser ju inte månen under dagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in