2011-09-04, 11:26
Medlem
peter.fiskares avatar
Det är ganska uppenbart att träningsbänken är till TS själv som förmodligen innehar en ålder på ca 15-17 år. Du får nog försöka bättre om du vill trolla med din identitet... OnT köp bänken så kanske du får lite respekt i den rika "fjortis" trakten av stan (misslyckat vokabulär för en förälder om du nu mot all förmodan inte trollar)
Citera
2011-09-04, 12:03
Medlem
Huffpuffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoWex
Se till att han inte börjar lyfta för tungt bara, killen har kanske 20 cm kvar att växa? Kan hända mycket i 14-20 årsåldern.

Det här med att träning skulle påverka och stoppa växten är en känd myt. Är inga alls problem att träna som fjortonåring.
Citera
2011-09-04, 13:31
Medlem
39Cents avatar
Jag har den nere i mitt hemma gym.... köpte till vikter så att man kunde maxa, men den har en stor nackdel.... När man ska lyfta av skivstången så är järnstängerna som håller uppe skivstången exakt där man ska placera händerna, men detta går att lösa med hjälp av kompisar eller att hålla för brett, lyfta av och sedan ta nytt grepp på skivstången, den är som sagt inte optimal, men den duger som hemma-bänk för de priset man betalar, använder dock inte de andra funktionerna som finns på bänken... tycker den är prisvärd men inget jag skulle acceptera på ett riktigt gym

Hoppas denna lilla recension hjälper
Citera
2011-09-04, 14:02
Medlem
http://www.jula.se/traningsbank-951149
Citera
2011-09-04, 15:10
Medlem
SpinRoxs avatar
Tackar för (vissa) seriösa svar och förstår er som inte litar på att jag e farsa. Ska dit me grabben och kolla på den idag.

BTW: jag är 38 år och har grad 1 dyslexi så jag e kanske inte den gamla kloka precis.
Citera
2011-09-04, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpinRox
Moppe tänker han tvärt inte skaffa. Även om vi bor i den rika "fjortis" trakten av stan så har populariteten minskat för moppe här. Dessutom så har han smygdruckit öl ett par ggr (utan tillåtelse) och de vore nog inte särskilt klokt att åka hem från festen halvfull på moppen.

Vill bara påpeka att jag började dricka då jag var 14; fick en moppe på min födelsedag och den används fortfarande flitigt i väntan på mitt MC kort, däremot har jag ALDRIG kört påverkad, vägrar efter ens en lätt öl att köra. Att börja dricka tidigt har ganska lite med moral att göra
Citera
2011-09-04, 15:20
Medlem
luktar troll
Citera
2011-09-04, 16:49
Medlem
Citat:
Min pojk e nämnligen väldigt intresserad på den också men han e bara 15 :/
- 2011-08-21

Citat:
Min grabb, 14 år, lång och rätt stor
- 2011-09-03

Man brukar bli äldre med tiden, inte yngre.
Citera
2011-09-04, 17:48
Medlem
FakeIdentity.s avatar
Åk till rusta och titta ifall de har den uppställd, men har själv haft något liknande och den dög innan jag börja på gymmet.

Citat:
Ursprungligen postat av BoWex
Se till att han inte börjar lyfta för tungt bara, killen har kanske 20 cm kvar att växa? Kan hända mycket i 14-20 årsåldern.

Då är det väl bara bra att han lyfter tungt? Vem fan vill vara 2 meter?
Citera
2011-09-04, 18:22
Bannlyst
Citat:
Min grabb, 14 år, lång och rätt stor (inte fet) har länge velat jobba på musklerna och han hittade den här Träningsbänken från Rusta http://www.rusta.se/traningsbank_p75101177.html för 999kr! Jag tycker detta låter för billigt för att va sant. Jag fråga bror min om vad han tyckte för han har lite mer erfarenhet än jag i muskelbyggning och han sa att för det priset kan det inte va särskilt stabilt och bra. Jag undrar förstås om någon har erfarenhet av denna träningsbänk?
Jag har ju inte precis höga krav eftersom det ska bli som ett första "gym" åt grabben och inte avancerad utrustning för att bygga upp varenda lite muskel. De kommentarer/recensioner som jag hittat på internet har mest vart:

"-Det är säkert rangligt och stången trillar nog ner i skallen på dej när du försöker ta ner den"

Men de jag hittat av de som köpt den har varit mest positiva. ex:

"-Jag har använt den här träningsbänken från Rusta nu i ungefär en månad och jag är helt nöjd! Inget avancerat utan bra för nybörjaren."

Jag hittade också det här SKIVSTÅNG & HANTELSET 50KG(http://www.rusta.se/skivstang___hant...p75101227.html) som var på xtrapris nu för bara 799kr! Dessa blir ju bara 1798kr tillsammans! Hela paketet för vad många tycker e billigt för endast en simpel träningsbänk.

Nå? Vad tycker ni?

Eftersom jag har ägt exakt den bänken så kan jag säga att det är skräp. Du får inte vara längre än 150cm om du ska använda bensparken. Pec-decken är helt obrukbar och dom där skumgummirullarna lossnar/går sönder på löpande band. Jag slängde min på soptippen efter ett par månader.
Även "lädret" på sitsen och ryggstödet går sönder och sitsen "lossnar" efter en tids användande.
Stången som man ställer in vinkeln på ryggstödet kröker sig efter en tids användande och blir rena självmordsfällan.
Pinnen till bensparken lossnar och går av omedelbart vid vikter över 100 kilo.

Lycka till.
Senast redigerad av Kalohux 2011-09-04 kl. 18:24.
Citera
2011-09-04, 19:10
Medlem
köp hantlar (många olika) till grabben och snickra ihop nån liten bänk eller något..lägg kuddar på en smal bänk utan rygg och armstöd!
Då kan han träna det alla småkillar vill träna..bröst och biceps
nä men några övningar han kan köra är ju armar vanligt med hantlarna, hantelpress, axelpress om han sitter rak i ryggen, enhandsrodd,underarmar..ja, fantasin sätter gränser!
Citera
2011-09-04, 20:17
Medlem
Wargs avatar
Köpte själv en sådan när jag var 15-16. Tycker den duger utmärkt för det priset. Dock är jag inte särskilt förtjust i bensparken som är seg, därför aldrig använt den (den stannar upp av sig självt mitt i rörelsen ungefär). Anordningen för flyes är även den ranglig enligt mig.

Har dock fungerat utmärkt att använda bänken för att köra liggande tricepspress, bröstpress m. hantlar, militärpress osv. Men den seriösa träningen har blivit på gymmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in