2011-09-03, 20:11
Medlem
Hejsan jag har en brbar Acer och har lyckats radera partitionen med win7 installations filerna p. hur skall jag lsa detta?
har cd key men behver en skiva! jag testa att ladda ner win7 p piratebay men fick svaret att det inte gick att uppgradera nr jag mounta den skivan.

tacksam fr all hjlp. har ingen jtte data vana s grna inga komplicerade tips :-)

mvh j
Citera
2011-09-03, 20:15
Medlem
Glaurungas avatar
Laddade du ner samma version av Windows som du har cd key till? Samt rtt... vad sger man... 32-bit vs 64-bit - om snt nu spelar ngon roll nr det gller produktnycklar. Har sjlv ftt ladda ner Windows 7 Pro en gng d jag har en giltig nyckel men ingen skiva, och det gick hur bra som helst.
Citera
2011-09-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaurunga
Laddade du ner samma version av Windows som du har cd key till? Samt rtt... vad sger man... 32-bit vs 64-bit - om snt nu spelar ngon roll. Har sjlv ftt ladda ner Windows 7 Pro en gng d jag har en giltig nyckel men ingen skiva, och det gick hur bra som helst.

aa det skall jag ha gjort. just nu ligger vista i den s jag fick igng datan men den gnller om cd key hela tiden. om jag har tur d s kanske jag bara tog fel version?
Citera
2011-09-04, 03:07
Medlem
Jonny666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppe_85
aa det skall jag ha gjort. just nu ligger vista i den s jag fick igng datan men den gnller om cd key hela tiden. om jag har tur d s kanske jag bara tog fel version?

Cd key str p en klisterlapp under datorn men du har troligtvis en OEM version och d kommer nog inte inte nyckeln fungera om du lgger in en annan version.
Citera
2011-09-04, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Cd key str p en klisterlapp under datorn men du har troligtvis en OEM version och d kommer nog inte inte nyckeln fungera om du lgger in en annan version.

av w7 finns ingen srskild oem version utan det r nycklen som avgr om det blir en retail eller oem installation

mvh
t
Citera
2011-09-04, 14:09
Medlem
p licensen str det Windows 7 Home Prem OA
Acer Group
S str det.

jag frsker installera en win7 home premium som jag hitta p piratebay men
fr felmeddelande "This installation disc isnt compatible with your version of windows. To upgrade, you need the correct installation disc". och lite mer skit
Citera
2011-09-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppe_85
p licensen str det Windows 7 Home Prem OA
Acer Group
S str det.

jag frsker installera en win7 home premium som jag hitta p piratebay men
fr felmeddelande "This installation disc isnt compatible with your version of windows. To upgrade, you need the correct installation disc". och lite mer skit

frsker du uppgradera inne i frn windows?

du fr kolla om du har 32 bitars version eller 64 bitars w7,du kan inte uppgradera en 32 bitars installation med en 64 bitars w7 mste vara samma vers.
(ven hrdvaran mste klara 64 bitar om det r det du frsker installera)
mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in