2011-09-03, 20:11
Medlem
Hejsan jag har en bärbar Acer och har lyckats radera partitionen med win7 installations filerna på. hur skall jag lösa detta?
har cd key men behöver en skiva! jag testa att ladda ner win7 på piratebay men fick svaret att det inte gick att uppgradera när jag mounta den skivan.

tacksam för all hjälp. har ingen jätte data vana så gärna inga komplicerade tips :-)

mvh j
Citera
2011-09-03, 20:15
Medlem
Glaurungas avatar
Laddade du ner samma version av Windows som du har cd key till? Samt rätt... vad säger man... 32-bit vs 64-bit - om sånt nu spelar någon roll när det gäller produktnycklar. Har själv fått ladda ner Windows 7 Pro en gång då jag har en giltig nyckel men ingen skiva, och det gick hur bra som helst.
Citera
2011-09-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaurunga
Laddade du ner samma version av Windows som du har cd key till? Samt rätt... vad säger man... 32-bit vs 64-bit - om sånt nu spelar någon roll. Har själv fått ladda ner Windows 7 Pro en gång då jag har en giltig nyckel men ingen skiva, och det gick hur bra som helst.

aa det skall jag ha gjort. just nu ligger vista i den så jag fick igång datan men den gnäller om cd key hela tiden. om jag har tur då så kanske jag bara tog fel version?
Citera
2011-09-04, 03:07
Medlem
Jonny666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppe_85
aa det skall jag ha gjort. just nu ligger vista i den så jag fick igång datan men den gnäller om cd key hela tiden. om jag har tur då så kanske jag bara tog fel version?

Cd key står på en klisterlapp under datorn men du har troligtvis en OEM version och då kommer nog inte inte nyckeln fungera om du lägger in en annan version.
Citera
2011-09-04, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Cd key står på en klisterlapp under datorn men du har troligtvis en OEM version och då kommer nog inte inte nyckeln fungera om du lägger in en annan version.

av w7 finns ingen särskild oem version utan det är nycklen som avgör om det blir en retail eller oem installation

mvh
t
Citera
2011-09-04, 14:09
Medlem
på licensen står det Windows 7 Home Prem OA
Acer Group
Så står det.

jag försöker installera en win7 home premium som jag hitta på piratebay men
får felmeddelande "This installation disc isn´t compatible with your version of windows. To upgrade, you need the correct installation disc". och lite mer skit
Citera
2011-09-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppe_85
på licensen står det Windows 7 Home Prem OA
Acer Group
Så står det.

jag försöker installera en win7 home premium som jag hitta på piratebay men
får felmeddelande "This installation disc isn´t compatible with your version of windows. To upgrade, you need the correct installation disc". och lite mer skit

försöker du uppgradera inne i från windows?

du får kolla om du har 32 bitars version eller 64 bitars w7,du kan inte uppgradera en 32 bitars installation med en 64 bitars w7 måste vara samma vers.
(även hårdvaran måste klara 64 bitar om det är det du försöker installera)
mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in