2011-09-03, 19:50
Medlem
Flyer6s avatar
Tjo, tänkte försöka ha tag i en kompakt digitalkamera. Ursäktar om det finns en bättre tråd för detta då jag missat den isåfall.

Har kikat på Nikons kameror och fastnat för p300 och s9100, och nu skulle jag behöva lite hjälp i valet utav en av dom (eller tjá, något annat förslag med kanske?).

Har inga specifika önskemål annat än att den ska ta bra bilder, filma med ljud och bra kvalité. Möjigtvis gärna ta någorlunda ok bilder i dåligt ljus. Har haft några "billighetskameror" genom åren och vill inte köpa någon sådan igen, men vill inte heller dra med mig en systemkamera heller.
Så, vad tror ni?
Senast redigerad av Flyer6 2011-09-03 kl. 20:34.
Citera
2011-09-03, 20:46
Medlem
Tror du ska köpa olympus xz-1 Den fick guldmedalj på DPrewiev. Men du ska också titta på Samsung EX1.
Senast redigerad av Richenbacker 2011-09-03 kl. 20:55.
Citera
2011-09-03, 20:57
Medlem
Flyer6s avatar
Håller mig helst till Nikon då jag är familjär med dem, finner dem lättare än Canon ex.

Sen får du gärna förklara varför de gav p300'n 70 och olympus xz-1 denna "guldmedalj".

Men som sagt så tar jag gärna emot förslag på annat med, men då gärna mer info än "den fick en guldmedalj, inte den andra". Det säger mig inte så mycket.

Men för att inte verka allt för vresig av mig (vill bara ha infon framlaggd när man säger något, alltså en anledning till varför man tycker så och att man inte bara läst det i en tidning) så skall jag faktiskt titta på dessa kameror.
Senast redigerad av Flyer6 2011-09-03 kl. 21:03.
Citera
2011-09-03, 22:06
Medlem
Flyer6s avatar
Ursäkta dubbelposten, men man verkar bara kunna redigera inlägg 1 gång(...?).

Olympusen verkade intressant, men såg dåliga reaktioner på filminspelningen. Någon som har prövat en och kan berätta lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in