2004-11-29, 21:57
Medlem
r det jag som missuppfattat detta, eller borde det inte rent logiskt g och installera ngon programvara i mobilen s man kan lyssna p radio?

Finns vl bde sndare och mottagare installerade och klara redan?

Kanske jag som helt ftt detta om bakfoten, men e tvungen att kolla upp de bara.

Har fressten en 3 telefon (nec 616), ja vet... vrdels, men men.
Citera
2004-11-29, 22:01
Medlem
Hagriddens avatar
Det hr kanske kommer som en verraskning fr dig men det finns och har funnits mobiler med radio rtt lnge nu..
Citera
2004-11-29, 22:01
Bannlyst
I teorin r det just precis det du gr nr du anvnder telefonen. Lyssnar p radio.

Fr att lyssna p exvis p3 s mste du kunna ta emot den frekvensen. Den snds p ett annat stt (fm, frekvensmodulation) n mobilsamtal, som r digitala.

Tja, det borde g, fast man skulle nog behva frndra MYCKET!

Kortversion: Inte lnt.
Citera
2004-11-30, 14:00
Medlem
det krvs vl en fm mottagare fr att kunna lyssna p radio? annars skulle vl funktionen funnits i varenda "nyare" telefon, men det finns ju bara i ungefr hlften om ens s mnga
Citera
2004-11-30, 18:17
Bannlyst
Finns ju annars headsets med radio, fr att inte tala om tvrbilliga sm radios med hrlurar p clasohlsson.
Citera
2004-12-01, 21:31
Medlem
Tack fr svar!

Eftersom jag fddes igr s har jag helt missat att de redan fanns "radiotelefoner", tnkte ju att nu jvlar har jag kommit p en banbrytande id... skn ironi om inte annat?

Har noll koll p hrdvaran nr det gller radio vs telefon, drfr fick jag bara en tanke om att hrdvaran kanske redan fanns installerad. Och att jag missat att det gick att installera en mjukvara, s "vips s funkade de". Men icke sa ni till nicke...

Fr ta och grejja ett headsett dd, tack igen fr svaren p tanken ja hade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in