I teorin är det just precis det du gör när du använder telefonen. Lyssnar på radio.
För att lyssna på exvis p3 så måste du kunna ta emot den frekvensen. Den sänds på ett annat sätt (fm, frekvensmodulation) än mobilsamtal, som är digitala.
Tja, det borde gå, fast man skulle nog behöva förändra MYCKET!
det krävs väl en fm mottagare för att kunna lyssna på radio? annars skulle väl funktionen funnits i varenda "nyare" telefon, men det finns ju bara i ungefär hälften om ens så många
Eftersom jag föddes igår så har jag helt missat att de redan fanns "radiotelefoner", tänkte ju att nu jävlar har jag kommit på en banbrytande idé... skön ironi om inte annat?
Har noll koll på hårdvaran när det gäller radio vs telefon, därför fick jag bara en tanke om att hårdvaran kanske redan fanns installerad. Och att jag missat att det gick att installera en mjukvara, så "vips så funkade de". Men icke sa ni till nicke...
Får ta och grejja ett headsett dådå, tack igen för svaren på tanken ja hade!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!