2011-09-03, 19:29
Medlem
chillarmests avatar
Hej, jag har haft problem med min Macbook pro ett bra tag nu, men inte orkat ta tag i problemet, eller det är snarare två problem.

1. Min dator får "fryslagg", tror jag. Den låser sig och musen bara snurrar runt i med en massa färger som att den laddar. Så gör den i cirka en minut, sen blir den normal igen. Ljudet fortsätter i ca 30 sekunder, sen så slutar det med.

2. Nu dem senaste dagarna så brukar Safari stänga ner helt plötsligt. Bara att skriva ner det här tog två försök.
Citera
2011-09-03, 22:45
Medlem
Hmm. Kör aktivitetskontrollen (använd spotlight för att söka upp det) och kolla om nåt belastar CPUn. Testa att skapa en ny användare och köra på den ett tag och se om problemen är de samma.
Citera
2011-09-03, 22:55
Medlem
Megadeths avatar
1. titta på hur din dator ser ut.
2. tänk på hårdvaran som sitter i den.
3. fundera på hur hårdvaran kyls.
4. du har köpt en dator som inte klarar att kyla hårdvaran i den.
Citera
2011-09-04, 01:42
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth

Apple i ett nötskal D.V.S. Macbook air och Macbook pro har ofta problem med temperaturerna. Ta en titt med HWmonitor eller liknande.
Citera
2011-09-04, 20:12
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Apple i ett nötskal D.V.S. Macbook air och Macbook pro har ofta problem med temperaturerna. Ta en titt med HWmonitor eller liknande.

precis. det kommer att bli exakt samma problem med dem nya pc datorerna som kommer nu. ultrabooks eller vad dem kallas. extrema temperaturer med för dålig kylning. inget unikt med det att det är just apple. utan att just apple's kunder tror dem köper något unikt. alla datorer behöver kylning och ingen tillverkare kommer undan.

sen kan jag ifrågasätta tillverkarnas kunskaper lite. alla vet ju att det måste kylas. det handlar såklart om stora pengar då kunderna vill flasha med tunna & häftiga datorer. men själv om jag skulle köpa en bärbar i den prisklassen så skulle jag köpa en asus rog. tjock och klumpig i jämförelse. men med monster prestanda och raket kylning.
Citera
2011-09-05, 01:34
Medlem
Citat:

Jag har en 2011 MBP och har absolut inga problem med värmen. Klart den blir varm, men inte så det upprör. Oavsett hjälper ju inte era kommentarer TS att lösa problemet.

Har man den mycket i knät kan det ju vara värt att kanske köpa en laptopkudde eller nåt liknande.
Citera
2011-09-05, 08:45
Medlem
chillarmests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schimmel
Jag har en 2011 MBP och har absolut inga problem med värmen. Klart den blir varm, men inte så det upprör. Oavsett hjälper ju inte era kommentarer TS att lösa problemet.

Har man den mycket i knät kan det ju vara värt att kanske köpa en laptopkudde eller nåt liknande.
Det löser sig nog. Jag hade tänkt glida förbi Macstore och be dem fixa det.
Citera
2011-09-05, 09:40
Medlem
tzjs avatar
Finns några grejer du kan prova innan du tar den till en Macstore:

1: Reparera skivbehörigheter. Görs i verktygsprogrammet skivverktyg.

2: Återställ Safari.

3: Säker start. Klicka på länken i min signatur.
Citera
2011-09-05, 20:54
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schimmel

ja en effektiv lösning borde vara en bättre modell av laptop kylare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in