2011-09-03, 18:41
Medlem
n3vs avatar
Hej! Behöver verkligen hjälp!
Jag har ett problem med min dator , för cirka 1-2 timmar sedan installerade jag en ny brandvägg , gjort detta flera gånger innan. Så ska man ju såklart starta om för att installeringen ska slutföras , ja ni vet hela grejen.

Men när den då startar om så stannade den och slutade att starta om genom att bara stå still på en svart skärm där jag kan fortfarande röra musen och se muspekaren. Så jag tryckte på on/off (höll in) för att stänga av den så. Ja jag vet det ska man verkligen inte göra. Men jag hade bråttom så jag liksom bara körde på. Nu så varje gång jag startar upp den kan jag knappt köra igång ett program på datorn innan den kör fast och allting säger bara "svarar inte". Starta då om den igen , utan att trycka på on/off knappen på datorn , då funkade det. Men problemet består när den startats upp igen. Allting kör fast bara? Processor problem? Behöver hjälp snarast!

Tack!
Citera
2011-09-03, 18:48
Bannlyst
starta i felsäkert läge och ta bort brandväggen du installerade
Citera
2011-09-03, 18:49
Medlem
crillecrilles avatar
Det har ju knappast med hårdvara att göra i alla fall.
Citera
2011-09-03, 18:54
Medlem
n3vs avatar
Okej , får väl se om det funkar , kommer ta lite tid som sagt eftersom datorn är sjukt seg nu.. Tar hur lång tid som helst att starta om
Citera
2011-09-03, 19:01
Medlem
n3vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetissweet
starta i felsäkert läge och ta bort brandväggen du installerade

Okej , jag är sämst , hur fan drar man upp den i felsäkert läge utan att den menyn kommer upp?
Citera
2011-09-03, 19:47
Medlem
n3vs avatar
Det fixade sig , tack för hjälpen!!
Citera
2011-09-04, 01:49
Medlem
hockexxs avatar
Härligt! Men för att hjälpa andra så gäller F8 för att få upp felsäkert läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in