• 1
  • 2
2011-09-03, 05:53
Medlem
jr.ewings avatar
Hur ligger löneskalan för tex en legosoldat som tänker strida på en galen diktators sida?
Citera
2011-09-03, 06:58
Medlem
OMAsteges avatar
hur lång är min dase? vafan det är olika. en tränd xTysk comando tjänar nog bra mer en ett afrikanskt gatubarn med ak.
Citera
2011-09-03, 07:47
Medlem
Galen diktator var det ja... Nåja en lite oaktuell lönelista från Irak, Bagdad för Blackwater-personal. Colombianska militärer anställdes av ID Systems och fick tusen dollar i månaden.
Rumänerna fick betydligt mer, fyra tusen dollar.
Citera
2011-09-03, 07:56
Medlem
Tror faktiskt inget....
Citera
2011-09-03, 09:07
Medlem
det ar en balans mellan overlevnad och risk.

om du ar pa G och erfaren sa kan du fa jobb med the company i cote d'ivory. om inte sa van sa kande med savimbi i angola. om du kan smuggla sa i 'stans, typ uzbekistan osv. farligt dock.

det finns en del svenskar i de stallena. du kan ocksa fa jobb i black sites utanfor thailand. riktigt farligt dock, i chin state osv.

pengarna ar typ 20,000 usd i manaden, om du ar en commander. men du maste ha erfarenhet annars kommer du inte ut ur det levande.

sure u want this life? hookers and booze is cheaper and you'll live longer....
Citera
2011-09-03, 10:15
Medlem
deaners avatar
PMC's i Irak tjänade ju ganska bra under guldåren 2003-2010, snittlönen för en chief guard låg på $8k-12k/mån har jag läst någonstans. Nu kanske inte dessa är legosoldater på pappret, men i praktiken är de ju det. Men det varierar nog rätt hårt, idag är Irak väldigt urvattnat på dessa jobb emedan boomen för politiska och sociala rådgivare börjar i detta skede just där.
Citera
2011-09-03, 10:35
Medlem
ProtectYaNecks avatar
Läste i en annan tråd om jobb ingen vill ha om en kille som jobbade som legosoldat i Irak han drog in 40 000 kr mån så ingen bra lön med tanke på risk.
Citera
2011-09-03, 11:41
Medlem
grovsmides avatar
Dålig källa men ändå

http://www.aftonbladet.se/nyheter/de...cle12616273.ab
Citera
2011-09-03, 11:45
Medlem
Raggdoll3s avatar
Daffi betalar Negrerna 6000,-/dag, som utbildad vit får du nog mer
Citera
2011-09-03, 13:03
Medlem
Argrashs avatar
Varierar ganska mycket, så här mycket tjänar du i ffl http://www.legion-recrute.com/en/salaires.php?SM=0.

Det kan jämföras med en Blackwater anställd i Irak som har 600$ per dag.
Citera
2011-09-03, 13:16
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
325 ZKT / timmen

42 500 ZKT / månaden

Ps: Alltid fast lön

När jag slogs för Mladic fick jag ut ca 13000 SEK/Månad. Det var tidigt 90-tal så det var ganska bra betalt. Men om man inte hade med sig eget vapen och utrustning drog han av 8000 på första lönen.
Man kunde komma undan med 3000, men då fick man ingen AK-47, utan bara en rostig Star-pistol där magasinet föll ur hela tiden. Så jag valde det dyrare alternativet. Sen fick man skjuta 300 patroner "gratis'' + 2 handgranater. Allt över det kommer ur egen ficka

Jag sköt hela tiden, så jag hade mycket innestående på patron och handgranatskontot. Men kriget tog slut, så jag betalade aldrig den skulden.
Citera
2011-09-03, 13:20
Medlem
Goldmanns avatar
Det beror på vad du har för utb och via vem du skall jobba. Svenskar har rätt svårt att få jobb via amerikanska firmor om de inte har exeptionella kunskaper. Att knacka på efter lumpen ger inget jobb, inte ens om man varit i Afgha. Skriv på 5 år för FL sen kan du få jobb. Sen beror det på vilket land o vilken risk. Kanonmat får o betalt men inga fantasisummor. Lite högre upp blir det bra.
Träffade en Brother in arms igår som bara drack Baylies. Så det går utför med "guns 4 hire"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in