2011-09-02, 22:45
Medlem
Peders3ns avatar
Min dator dör vid startup, Det är en gammal HP som jag fick från pappa (stationär) Den funkade klockrent förut men sen dog den och startar men kommer bara till att windows 7 flaggan börjar snurra ihop sen startar den om, några tips om vad man kan göra? De är en ny hdd med w7 installerat på den
Citera
2011-09-02, 23:07
Medlem
seravoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peders3n
Min dator dör vid startup, Det är en gammal HP som jag fick från pappa (stationär) Den funkade klockrent förut men sen dog den och startar men kommer bara till att windows 7 flaggan börjar snurra ihop sen startar den om, några tips om vad man kan göra? De är en ny hdd med w7 installerat på den

Har du provat att starta den i felsäkert läge? Provat att köra startreparation? Felkontrollerat hårddisken? Kanske fungerar att lägga den i läget "Senaste fungerande konfiguration".
Citera
2011-09-02, 23:24
Medlem
candystashs avatar
Kan även mycket gärna ha något men ditt nätagg är klent. Det orkar inte med att försörja allt i din burk med ström så då slås den av.
hade samma problem för ett tag sedan med en polare
Citera
2011-09-05, 00:25
Medlem
Låter som du får en blåskärm som du inte hinner se, förrän den startat om. Kör diagnostik på disken och ramminnet är det ok, och pcen inte startar om (under diagnostiken). Prova installera om Windows.
Citera
2011-09-05, 06:39
Medlem
Mr YMCAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candystash
Kan även mycket gärna ha något men ditt nätagg är klent. Det orkar inte med att försörja allt i din burk med ström så då slås den av.
Var är det för jävla efterblivet råd? Datorn fungerade ju innan, tror du att nätaggregatet blir svagare med åren?
Citera
2011-09-12, 22:31
Medlem
seravoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr YMCA
Var är det för jävla efterblivet råd? Datorn fungerade ju innan, tror du att nätaggregatet blir svagare med åren?

För mig började ett nätaggregats relaterat problem med att krävande saker så som spel stängde av sig bara sekunder efter att jag börjat spela. Det gick så långt så att när datorn tillslut skulle starta windows så hände den sig precis innan välkomstskärmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in