2011-09-02, 22:34
Medlem
joppejdis avatar
Har köpt en extern hårddisk på 2 tb och undrar nu om den går att göra om till primär hårdisk så att filmer, bilder mm. sparas direkt till den istället för att behöva hålla på med att lägga över och kopiera och annat jobbigt.
Operativ-systemet är windows xp om det spelar roll vilket.
Citera
2011-09-02, 22:57
Medlem
micaeles avatar
Hur tänkte du när du lade en XP-tråd i Mac-avdelningen?
Nåja, du behöver skilja på uttryck. En primär hårddisk är inte vad du tänker dig. Om du vill placera bilder och filmer på den hårddisk du precis kopplat in skall du ställa in detta i de program som laddar ner filerna. Operativsystemet (och den hårddisk som systemet startar ifrån, den primära) har inget att göra med detta.
Citera
2011-09-02, 22:59
Medlem
systems avatar
I OS X väljer man startskiva via systeminställningar.

Var filer ska sparas brukar man ställa in aktuella programs (och Finders) inställningar.

Vad detta OS X-svar har med din Windows-fråga att göra förstår jag inte, trots att jag verkligen försökt tänka efter.
Citera
2011-09-02, 23:08
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac ----- Programvara - Windows.
/mod.
Citera
2011-09-02, 23:08
Medlem
ganglere2s avatar
Har inte använt windows på många år. Jag vet att det är ett mycket begränsat op. men jag antar att man som redan skrivet även där kan välja var ett visst program ska lägga filer.
Undrar f.ö. detsamma som de andra här redan har gjort, vad gör den här tråden under mac?
Citera
2011-09-04, 18:59
Medlem
joppejdis avatar
Misstag av mig råkade placera fel bara... Stor grej ni gör av det
Citera
2011-09-05, 09:25
Medlem
Dodentochts avatar
http://gparted.sourceforge.net/

Bästa verktyget för att fixa till partitioner mm. Klarar massa olika filsystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in